Wojciech Strzałkowski22.02.2018

Inwestycje T‑Mobile przekonują klientów

W czwartym kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 124 tysiące, a w ciągu całego 2017 roku zwiększyła się o 309 tysięcy. Istotny wpływ na ten wynik miał pozytywny bilans przenoszalności numerów, nowe kontrakty biznesowe oraz wprowadzenie oferty Internetu Domowego. W 2017 roku T‑Mobile intensywnie rozwijał sieć sprzedaży oraz zwiększał zatrudnienie w obszarach związanych z obsługą klienta oraz sprzedażą. Dzięki stałym dużym inwestycjom w infrastrukturę T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce, co zostało potwierdzone przyznaniem certyfikatu „Best in test” trzeci rok z rzędu oraz zwycięstwem w rankingu SpeedTest.pl w 2017 roku.

T‑Mobile zyskał 309 tysięcy abonentów w 2017 roku

T‑Mobile Polska na koniec grudnia 2017 roku obsługiwał 10,454 miliona klientów. W czwartym kwartale baza klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 124 tysięcy do 6,921 miliona. W całym 2017 roku baza abonentów Spółki wzrosła o 309 tysięcy. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 3,533 miliona i zwiększyła się o 33 tysięcy numerów w porównaniu z trzecim kwartałem 2017 roku.

liczbakl1.pngliczbakl2.png

  • „Rok 2017 z wielu powodów był bardzo ważny dla dalszego rozwoju T‑Mobile. To rok mocnych inwestycji w rozbudowę sieci sprzedaży oraz w zwiększenie zatrudnienia w obszarach bezpośrednio związanych z obsługą klientów. Dzięki temu jesteśmy bliżej potrzeb naszych klientów, a oni szybciej mogą się z nami skontaktować. Połączenie najlepszej i najszybszej sieci mobilnej z większym naciskiem na jakość obsługi, jak również uproszczenie produktów i rozszerzenie sieci sprzedaży procentuje ciągłym wzrostem satysfakcji klientów. Ma to również kluczowy wpływ na widoczny trend powrotu klientów do T Mobile.”

    - powiedział Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska S.A. i dodał

  • „Najlepsza jakość sieci i doskonałość w obsłudze klienta pozostają naszymi najważniejszymi priorytetami, na których się koncentrujemy”.

Przychody całkowite na stabilnym poziomie w 2017 roku

W 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite Spółki wyniosły 6,422 miliarda złotych, co oznacza nieznaczny spadek o 1,1% w porównaniu do 2016 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 5,972 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki, uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 451 milionów złotych i były wyższe o 3,4% w porównaniu z 2016 rokiem. W czwartym kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite T‑Mobile Polska wyniosły 1,657 miliarda złotych.

przychody2017q41.pngprzychody2017q42.png

  • „Po kilku latach spadków, w 2017 roku całkowite przychody T‑Mobile w zasadzie ustabilizowały się, co podkreślają dobre wyniki operacyjne. Na efektywność działalności operacyjnej mierzoną EBITDA miały silny wpływ utracone przychody z usług i wyższe koszty związane z wprowadzeniem regulacji Roam Like At Home, zwiększeniem zatrudnienia odzwierciadlającym rozbudowę sieci sprzedaży, a także wyższe nakłady marketingowe w porównaniu do przeszłości. W przyszłości spodziewamy się stabilizacji marży EBITDA, ponieważ zniknie wpływ większości zdarzeń jednorazowych.”

    - powiedział Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska S.A.

Wpływ inwestycji oraz RLAH widoczny w wyniku EBITDA/strong>

W 2017 roku T‑Mobile Polska istotnie zwiększył zatrudnienie w obsłudze klienta i sprzedaży, co jest odzwierciedlone w wyższych kosztach pośrednich Spółki w porównaniu do 2016 roku. Istotnymi czynnikami wpływającymi na wynik EBITDA w 2017 roku są również trendy rynkowe związane z dominacją nielimitowanych usług zarówno w segmencie abonamentowym jak i przedpłaconym, a także silna presja cenowa. Skutkują one obniżeniem przychodów z usług telekomunikacyjnych oraz wyższymi kosztami obsługi połączeń międzyoperatorskich. Wynik skonsolidowany EBITDA Spółki za 12 miesięcy 2017 roku jest równy 1,782 miliarda złotych i jest niższy o 15,1 procent w porównaniu do 2016 roku. Po wyłączeniu negatywnego wpływu regulacji roamingowych EBITDA byłaby niższa o 9,8% w 2017 roku. W czwartym kwartale 2017 roku EBITDA T Mobile Polska wyniosła 450 milionów złotych z widocznym wpływem regulacji roamingowych w wysokości 44 milionów złotych. Bez tego efektu EBITDA obniżyłaby się o 17,6% w porównaniu do czwartego kwartału 2016 r.

q4ebidta.pngq4ebidta2.png

Ponad 10 tysięcy stacji bazowych z LTE

T‑Mobile Polska stale inwestuje w infrastrukturę oraz rozbudowuje swoją sieć, aby zagwarantować klientom najlepszą jakość korzystania z usług oferowanych przez T‑Mobile. W 2017 roku liczba stacji bazowych obsługujących klientów w technologii LTE wzrosła o 1 827 do 10 217, a liczba stacji oferujących klientom LTE 800 MHz wzrosła o 3 621 i na koniec roku wynosiła 5 593. Oznacza to, że 99,8 % populacji kraju znajduje się w zasięgu technologii LTE T‑Mobile. Oprócz zwiększenia zasięgu, T Mobile Polska wdraża nowe rozwiązania i technologie, które zapewniają klientom lepsze parametry korzystania z sieci. Technologia Carrier Aggregation LTE była dostępna na koniec roku na ponad 3,9 tysiącu stacji bazowych docierając do 43,3% populacji Polski.

T‑Mobile oferuje najlepszą i najszybszą sieć mobilną w Polsce

W 2017 roku T‑Mobile po raz czwarty z rzędu wygrał badania jakości sieci mobilnych w Polsce i otrzymał certyfikat „Best in test 2017”. T‑Mobile wyprzedził pozostałych operatorów w obu kategoriach, jakości połączeń głosowych i usług transmisji danych, ale także na każdym z obszarów badania: największe miasta, miejscowości i drogi. W zrealizowanym w listopadzie 2017 roku badaniu T‑Mobile uzyskał 876 punktów na 1 000 możliwych, najwięcej ze wszystkich operatorów w Polsce.

T‑Mobile Polska został również liderem rankingu SpeedTest.pl w 2017 roku. W ubiegłym roku użytkownicy platformy SpeedTest.pl zmierzyli prędkość swoich łączy ponad 30 miliony razy, co sprawia, że jest to największa platforma pomiarowa w Polsce. Na podstawie uzyskanych przez użytkowników wyników pomiarów prędkości Internetu mobilnego w telefonach T‑Mobile okazał się operatorem oferującym najszybszy Internet mobilny w 2017 roku w Polsce.

T‑Mobile jest bliżej klientów

Jednym z priorytetów T‑Mobile Polska jest zapewnienie klientom najlepszej obsługi, w każdym momencie. W związku z tym w 2017 roku T‑Mobile zwiększył sieć sprzedaży, wzmocnił zespół odpowiedzialny za obsługę klientów oraz uprościł wiele procesów wewnętrznych ułatwiając klientom korzystanie z usług jak również kontakt z firmą. W 2017 roku T‑Mobile Polska otworzył 103 nowe sklepy zwiększając ich liczbę do 665 punktów sprzedaży w całym kraju. Równocześnie ze zwiększaniem sieci sprzedaży T‑Mobile zatrudnił setki pracowników, w zespołach odpowiedzialnych za sprzedaż i bezpośrednią obsługę klientów. Spółka ułatwiła klientom kontakt z telefonicznym biurem obsługi wdrażając nowy IVR, który przyczynił się do blisko czterokrotnego skrócenia czasu oczekiwania na połączenie z konsultantem. T Mobile systematycznie rozwija także aplikację Mój T‑Mobile, która wzbogaciła się w ostatnich miesiącach o całą listę nowych funkcjonalności, m.in., płatności on-line, listę faktur z 12 miesięcy wstecz czy mapę salonów. W ciągu ostatniego roku liczba klientów korzystających z aplikacji wzrosła dwukrotnie.

T‑Mobile z dodatnim bilansem przenoszalności numerów w 2017 roku

8 stycznia 2018 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport ze statystykami przenoszalności numerów komórkowych w czwartym kwartale 2017 roku. T‑Mobile Polska uzyskał najlepszy bilans przenoszalności numerów mobilnych na rynku z wynikiem 22 706 numerów na plusie. Dzięki poprawie trendów w całym 2017 roku bilans przenoszalności numerów Spółki wyniósł 506 numerów na plusie, podczas gdy w 2016 roku był ujemny i wyniósł 307 052 numerów.

Wzrost bazy klientów prepaid oraz średniego przychodu na klienta prepaid

W czwartym kwartale 2017 roku T‑Mobile Polska zanotował wzrost bazy klientów usług przedpłaconych o 33 tysiące w porównaniu do poprzedniego kwartału. W całym 2017 roku Spółka zwiększyła średni przychód miesięczny na klienta usług przedpłaconych do 12 złotych z 10 złotych w 2016 roku.

Uproszczona oferta przyciąga rodziny

Wprowadzona w połowie roku oferta „T-Mobile 1 - BEZ LIMITU” obejmująca nielimitowane rozmowy, SMS y i MMS-y a także dostęp do Internetu bez limitu danych, cieszy się dużą popularnością wśród rodzin. Wprowadzona w połowie września nowa oferta Nielimitowanego Internetu Domowego przyciąga do T Mobile nowych klientów szczególnie z obszarów wiejskich i z małych miast, którzy stanowią 70% wszystkich aktywacji.

T‑Mobile rozwija cyfrowe rozwiązania dla biznesu

Dzięki przejęciu 1 września 2017 roku T-Systems Polska oferta T‑Mobile Polska zostanie wzbogacona o nowe rozwiązania IT, które uzupełnią usługi sieciowe i centrów danych. W ubiegłym roku Spółka oddała do użytku Biuro Zapasowe we Wrocławiu, oferując przedsiębiorcom w sumie 273 w pełni wyposażone stanowiska pracy. W Krakowie Operator oddał do komercyjnego użytku 400 m2 powierzchni kolokacyjnej w nowym centrum danych. Dzięki temu powierzchnia kolokacyjna oferowaną przez T Mobile klientom zwiększyła się w sumie do 8 000 m2. W 2017 roku T‑Mobile Polska wygrał szereg przetargów na dostarczanie usług telekomunikacyjnych dużym klientom korporacyjnym m.in. dla Narodowego Banku Polskiego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych czy Centrum Obsługi Administracji Rządowej.

PODZIEL SIĘ

Polski English
T-Mobile Polska