Konrad Mróz01.07.2014

Pierwszy pociąg z bezpłatnym WiFi już na torach!

1 lipca z Warszawy do Katowic i Bielska Białej pojechał pierwszy pociąg PKP Intercity (EIC Beskidy) z bezpłatnym dostępem do Internetu. Usługę „HotSpot T‑Mobile” dostarczył T‑Mobile Polska, jeden z największych operatorów komórkowych w Polsce. W lipcu usługa pojawi się w kolejnych pociągach.

pkp_t-mobile_wifiW styczniu tego roku PKP Intercity i T‑Mobile Polska  podpisały umowę, dzięki której pasażerowie otrzymają dostęp poprzez WiFi do Internetu, a w przyszłości również filmów, seriali oraz gier na pokładzie pociągów. To innowacyjny projekt, nie tylko w skali Polski, ale i całej Europy.

Pierwszy etap zrealizowany

W pierwszym etapie projektu 30 wagonów wyposażonych zostało w modemy, anteny zewnętrzne
i wewnętrzne, które dostarczył partner T‑Mobile, czyli firma Nomad Digital, będąca światowym liderem w branży.

Zaoferowanie WiFi dla pasażerów pociągów jest potwierdzeniem najwyższej jakości naszej sieci, zarówno w miastach jak i na terenach mało zaludnionych, po których często poruszają się pociągi. Usługa Hot Spot T‑Mobile to ogromna wygoda dla klientów, ale również znakomita reklama sieci
T‑Mobile wśród klientów innych operatorów.”
– mówi Igor Matejov, Członek Zarządu T‑Mobile, Dyrektor ds. Rynku Biznesowego.

Pierwszy pociąg w trasie

Pierwszy skład z uruchomioną usługą, czyli Express InterCity Beskidy pojechał dziś przez Katowice, do Bielska Białej.

Pociągi z WiFi pojawią się na najpopularniejszych trasach. Cieszymy się, że w ramach wakacyjnych podróży nasi klienci będą mogli przyjemnie spędzić czas swobodnie serfując w sieci – podkreśla Marcin Celejewski, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Jak to działa?

Korzystanie z usługi jest proste – wystarczy własne urządzenie (np. telefon, laptop, tablet) i jedno kliknięcie łączące z dostępną siecią. W początkowym okresie użytkowania WiFi będzie bezpłatne. Decyzja o finalnym kształcie usługi zostanie podjęta pod koniec 2014 roku na bazie wyników testów technicznych.

Rozpoczęliśmy instalacje w następnych wagonach i wkrótce kolejne pociągi z WiFi będą mogły wyjechać  na tory. Jednocześnie będziemy obserwować działanie usługi, osiągane prędkości dostępu do Internetu czy wielkość zapotrzebowania na poszczególne usługi. Na bazie tych analiz będziemy optymalizować zasady funkcjonowania serwisu tak, aby wszyscy pasażerowie PKP Intercity mogli komfortowo korzystać z usługi. – dodaje Igor Matejov.

 

PKP Intercity S.A. to operator kolejowy specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Firma powstała w 2001 r. W barwach przewoźnika kursuje codziennie około 300 składów. Spółka uruchamia pociągi kategorii Express InterCity (EIC) oraz Twoje Linie Kolejowe (TLK). Więcej informacji na: www.intercity.pl

T‑Mobile Polska S.A. jest jedną z największych sieci komórkowych w Polsce, obsługującą blisko
16 mln klientów. Świadczy pełen zakres usług telekomunikacyjnych dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Oferta firmy obejmuje usługi głosowe i nie-głosowe, w tym bezprzewodowy dostęp do Internetu i usługi multimedialne.

Kontakt:
Zuzanna Szopowska, PKP Intercity S.A. tel.  + 48 697 044 484
e-mail: rzecznik@intercity.pl

Konrad Mróz, T‑Mobile Polska S.A.
Tel. +48  602 203 067
e-mail: Konrad.Mroz@t-mobile.pl 

PODZIEL SIĘ

Polski English
T-Mobile Polska