Konrad Mróz12.12.2013

T‑Mobile Polska i Alior Bank zawarły strategiczny alians

T‑Mobile Polska i Alior Bank podpisały 11 grudnia 2013 r. umowę o współpracy w zakresie przygotowania kompleksowej oferty produktów i usług bankowych oraz zapewnienia do nich wielokanałowego dostępu. Porozumienie o charakterze strategicznym pozwoli uzyskać niespotykaną dotąd skalę synergii pomiędzy najbardziej innowacyjnym polskim bankiem, a operatorem telekomunikacyjnym o globalnym zasięgu, obsługującym w Polsce ponad 15 mln klientów.

Celem współpracy jest zaoferowanie obsługi bankowej klientom T‑Mobile Polska oraz zapewnienie im oraz obecnym klientom Alior Sync, najnowocześniejszych rozwiązań technologii internetowej i mobilnej, bankowości transakcyjnej oraz produktów i usług, które łączyć będą unikalne korzyści wynikające ze współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej. Będzie to pierwszy w Europie, tak kompleksowy projekt współpracy banku i firmy telekomunikacyjnej. 

Na podstawie zawartej umowy klientom oferowane będą m.in.: rachunki bankowe, depozyty,  kredyty, pożyczki i limity kredytowe oraz karty płatnicze. Operator i bank będą świadczyli usługi dla osób fizycznych, w tym prowadzących działalność gospodarczą oraz małych i średnich firm. Stworzone i wdrożone w ramach porozumienia produkty i usługi będą dostępne w punktach sprzedaży T‑Mobile, za pośrednictwem urządzeń mobilnych, serwisów internetowych, Contact Center oraz Wirtualnego Oddziału. 

W celu realizacji projektu Alior Bank utworzy dedykowaną jednostkę w swojej strukturze organizacyjnej, która będzie mogła w kompleksowy sposób prowadzić operacje oraz wdrażać szereg nowoczesnych funkcjonalności i produktów powstałych na bazie rozwiązań zastosowanych w wirtualnym banku nowej generacji Alior Sync. Alior Bank w ramach Umowy będzie odpowiadał m.in. za ciągłość prowadzenia działalności operacyjnej. 

Współpraca pomiędzy firmami będzie prowadzona pod marką związaną z T‑Mobile, który będzie w możliwie najszerszym zakresie dopuszczalnym przez prawo, brał udział w kształtowaniu modelu biznesowego i działalności operacyjnej. W tym celu do Rady Nadzorczej Alior Banku zostanie powołany przedstawiciel T‑Mobile.

Nadrzędnym celem T‑Mobile jest dostarczanie klientom rzeczywistych i istotnych dla nich korzyści. Dlatego tak kluczowe jest innowacyjne i dostosowane do indywidualnych potrzeb odbiorców podejście. Współpraca z Alior Bankiem jest tego przykładem. Jeszcze w pierwszej połowie 2014 roku klienci zapoznają się z nowymi możliwościami jakie udostępnimy im dzięki podpisanej umowie. Szczegóły jednak zaprezentujemy, gdy nasza propozycja będzie gotowa do komercyjnego wdrożenia” – powiedział Miroslav Rakowski, Prezes T‑Mobile Polska SA. 

„W ciągu najbliższych 5 lat usługi bankowe zmienią się całkowicie za sprawą mobilnej rewolucji.  Odpowiedź na to wyzwanie stanowią alianse pomiędzy bankami i firmami telekomunikacyjnymi, to one będą tworzyć przyszłą bankowość” – tłumaczy Wojciech Sobieraj, Prezes Zarządu Alior Banku. „Wspólne przedsięwzięcie Alior Banku i największego polskiego operatora telefonii komórkowej umożliwi wprowadzenie na rynek rozwiązań, produktów i usług, których nie jest w stanie samodzielnie zaoferować żaden inny bank działający w Polsce”– dodaje. 

Współpraca z T‑Mobile oznacza dla Alior Banku m.in. znaczne rozszerzenie sieci sprzedaży, dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii mobilnych, co w istotny sposób zapewni znaczącą dynamikę akwizycji klientów oraz wzrost rentowności Banku.

t-Mobile_logo_new                                                    alior_logo

***

T‑Mobile jest jedną z największych sieci komórkowych w Polsce, obsługującą blisko 16 mln klientów. Świadczy pełen zakres usług telekomunikacyjnych dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych. Oferta firmy obejmuje usługi głosowe i nie-głosowe, w tym bezprzewodowy dostęp do Internetu i usługi multimedialne. T‑Mobile Polska S.A. nieustannie wprowadza kolejne innowacyjne rozwiązania i usługi jak choćby myWallet, która zrewolucjonizowała rynek płatności mobilnych w Polsce, czy T‑MobileCloud - zapowiadającą usługi ICT. Rozpoczyna także współpracę z branżą energetyczną i buduje najnowocześniejszą sieć, która już w przyszłym roku będzie dostępna w całej Polsce, dla wszystkich. 

Alior Bank jest dynamicznie rozwijającym się bankiem uniwersalnym, liderem pod względem innowacyjności i liczby pozyskiwanych klientów. Działający od 2008 r. Alior Bank osiągnął swoją pozycję dzięki ofercie nowatorskich produktów i usług wyznaczających nowe standardy w polskiej bankowości. Oprócz stworzenia czwartej co do wielkości, bankowej sieci dystrybucji (blisko 800 placówek) Alior Bank wykorzystuje kanały dystrybucji oparte na nowoczesnej platformie informatycznej, obejmującej bankowość internetową, bankowość mobilną, oraz centra obsługi telefonicznej. Uruchomiony w czerwcu 2012 r. wirtualny oddział Alior Banku działający pod marką Alior Sync, jest pierwszym w Polsce bankiem internetowym nowej generacji. W grudniu 2012 r. akcje Alior Banku zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych. Giełdowy debiut  poprzedziła oferta publiczna o łącznej wartości 2,1 mld zł – była to największa oferta publiczna prywatnej spółki w ponad 21-letniej historii GPW. We wrześniu 2013 r. akcje Alior Banku znalazły się w  indeksie WIG30. 

Szczegółowe informacje o Alior Banku dostępne są na stronie www.aliorbank.pl 

*** 

Kontakt dla mediów:

Julian Krzyżanowski, Rzecznik prasowy, Alior Bank - julian.krzyzanowski@alior.pl, kom 782 892 258
Dariusz Kozdra, United PR – d.kozdra@unitedpr.pl, kom 600 200 538
Konrad Mróz, T‑Mobile Polska – konrad.mroz@t-mobile, 0-602203067
Małgorzata Rybak – Dowżyk, T‑Mobile Polska – malgorzata.rybak@t-mobile.pl, 0-602206132

PODZIEL SIĘ

Polski English
T-Mobile Polska