Wojciech Strzałkowski11.05.2017

T‑Mobile Polska z wyższą bazą abonentów po pierwszym kwartale 2017

W pierwszym kwartale 2017 roku T‑Mobile Polska kontynuuje pozyskiwanie klientów abonamentowych, których liczba w ciągu roku zwiększyła się o 178 tysięcy. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury zwiększając liczbę stacji bazowych obsługujących technologię LTE oraz Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci.

T‑Mobile Polska po pierwszym kwartale 2017 roku obsługiwała bazę 10,229 miliona klientów. Na koniec marca Spółka posiadała w segmencie usług abonamentowych 6,696 miliona klientów, a w segmencie usług przedpłaconych 3,533 miliona. W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba klientów kontraktowych zwiększyła się o 84 tysiące, a rok do roku o 178 tysięcy. W segmencie usług przedpłaconych baza klientów na koniec pierwszego kwartału br. zmniejszyła się o 405 tysięcy w porównaniu do wyników czwartego kwartału 2016 roku. Według danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w „Informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju w I kwartale 2017 r.” liczba użytkowników usług przedpłaconych na koniec marca br. wyniosła 19,2 miliona i była mniejsza o 27,6% w porównaniu do ubiegłego roku. Jest to wynik wprowadzenia od 25 lipca 2016 roku obowiązku rejestracji nowych numerów usług przedpłaconych w Polsce. 

 liczba klientow    liczba klientow2    kontrakt net

  • „Na obecny kształt rynku wyraźny wpływ ma wprowadzony w 2016 roku obowiązek rejestracji nowych kart prepaid oraz różnorodne promocje, które w głównej mierze stoją za obniżeniem ARPU z usług abonamentowych. Te czynniki miały również wpływ na wyniki finansowe i operacyjne T‑Mobile w pierwszym kwartale tego roku”
  • - mówi Andreas Maierhofer prezes T Mobile Polska S.A. i dodaje
  • „Spółka posiada duży potencjał. Doskonałej jakości infrastruktura, rozpoznawalna marka oraz wyróżniająca się oferta, to nie jedyne czynniki, które decydują o najlepszych doświadczeniach klientów. Dlatego będziemy inwestowali w te aspekty działalności, które pozwolą oferować w przyszłości znacznie lepszą obsługę we wszystkich punktach styku firmy z klientami.”

Przychody całkowite T‑Mobile Polska osiągnęły w pierwszym kwartale 2017 roku 1,572 miliarda złotych. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku przychody całkowite Spółki były niższe o 4,6%. W pierwszym kwartale br. EBITDA Spółki wyniosła 431 miliony złotych i była niższa o 17,2% w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku. Marża EBITDA osiągnęła poziom 27,4% w pierwszym kwartale 2017 roku. Na wyniki pierwszego kwartału 2016 roku miało wpływ jednorazowe zdarzenie związane z rozliczeniem sprzedaży hurtowej międzynarodowych usług roamingowych w wysokości 58 milionów złotych. Bez uwzględnienia tego zdarzenia przychody całkowite Spółki w pierwszym kwartale 2017 roku zmniejszyłyby się o 1,2%, a EBITDA o 7,1% w porównaniu do wyników z ubiegłego roku.

 przychody1  przychody2 ebitda1   ebitda2

  • „Przychody T‑Mobile Polska utrzymują się na w miarę stabilnym poziomie, na co wpływ ma m.in. wyższa sprzedaż urządzeń, która częściowo kompensuje spadające przychody z usług telekomunikacyjnych. Na wynik EBITDA Spółki dodatkowo mają wpływ wyższe koszty bezpośrednie związane z obsługą połączeń międzysieciowych jak również roamingowych oraz koszty urządzeń związane z większą sprzedażą w porównaniu do ubiegłego roku. Dzięki naciskowi na efektywność oraz restrukturyzację w 2016 roku niższe koszty stałe skompensowały częściowo wzrost kosztów bezpośrednich”
  • - powiedział Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska S.A.

W 2016 roku T‑Mobile Polska intensywnie rozbudowywała sieć LTE zwiększając jej dostępność o blisko 44 punkty procentowe do ponad 92% powierzchni kraju. Co sprawiło, że sieć czwartej generacji T‑Mobile dociera do 99,1% populacji kraju. W pierwszym kwartale 2017 roku Spółka kontynuowała inwestycje w poprawę dostępu do LTE w Polsce, koncentrując się na miastach i szlakach komunikacyjnych. Do dyspozycji klientów w tym okresie zostało oddanych 900 nowych stacji bazowych z LTE. Firma przyśpieszyła również inwestycje związane z oferowaniem technologii Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci. W samym pierwszym kwartale 2017 roku technologia ta została zaimplementowana na 400 stacjach bazowych, gdy w całym 2016 roku było to 600 stacjach bazowych. Co ważne zwiększa się też liczba stacji bazowych, obsługujących agregację trzech pasm częstotliwości, co pozwala na oferowanie transmisji danych z prędkością do 300 Mbps. Udział technologii LTE w całym wolumenie przesyłanych danych w pierwszym kwartale br. przekroczył poziom 60%, a w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku ilość transmitowanych danych w sieci LTE wzrosła o ponad 210%.

W kolejnych miesiącach będą realizowane kolejne działania T‑Mobile Polska nastawione na ułatwienie klientom kontaktu z firmą. Pierwszą z nich jest zapowiedziana na początku kwietnia br. rozbudowa centrum obsługi klienta Spółki w Łodzi, w którym zostanie stworzonych 300 nowych miejsc pracy. Po rozbudowie centrum obsługi klienta w Łodzi będzie zatrudniać ponad 1200 osób, których głównym zadaniem będzie pomoc i codzienne wsparcie dla wszystkich klientów obsługiwanych przez T‑Mobile Polska.

PODZIEL SIĘ

Polski English
T-Mobile Polska