T-Mobile Polska jest jednym z największych operatorów komórkowych w Polsce, obsługując ponad 10,63 mln klientów. Świadczy pełen zakres usług telekomunikacyjnych dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Dzięki integracji z GTS Poland w 2015 r., T-Mobile Polska stał się operatorem zintegrowanym i w ramach swojego portfolio, oprócz usług mobilnych i stacjonarnych, może oferować także pełen pakiet usług ICT. Klienci T-Mobile mają także możliwość korzystania z pełnej palety usług finansowych w ramach T-Mobile Usługi Bankowe – najbardziej zaawansowanego i innowacyjnego przykładu synergii banku i telekomu.

T-Mobile Polska obejmuje niemal 100% populacji Polski zasięgiem swojej sieci 3G oraz ponad 99% populacji zasięgiem LTE, dzięki najnowocześniejszej, całkowicie zmodernizowanej infrastrukturze sieciowej. W 2016 roku T-Mobile Polska rozpoczął rozbudowę zasięgu LTE na częstotliwościach 800 MHz.

Najwyższą jakość świadczonych klientom przez T-Mobile Polska usług głosowych i transmisji danych potwierdziły niezależne badania jakości sieci przeprowadzone w latach: 2014 i 2015 i 2016 przez firmę P3 Communications oraz na zlecenie UKE w czwartym kwartale 2015 roku badania porównawcze sieci wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych.

Firma zatrudnia około 4000 osób, stosując najlepsze, światowe praktyki w zakresie zarządzania personelem. Dzięki temu w 2017 roku po raz 8. z rzędu T-Mobile Polska został uhonorowany odznaczeniem Top Employers.

Współzałożycielem i obecnie jedynym właścicielem T-Mobile jest globalny koncern telekomunikacyjny – Grupa Deutsche Telekom (DT), do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems. Grupa zatrudnia globalnie ponad 225 tysięcy pracowników i prowadzi działalność w 50 krajach na świecie, obsługując ponad 200 mln klientów. Deutsche Telekom jest jednym z globalnych liderów na rynku zintegrowanych usług telekomunikacyjnych. Posiada ponad 165 mln klientów telefonii komórkowej, blisko 29 mln klientów telefonii stacjonarnej i ponad 19 mln klientów szerokopasmowego Internetu stacjonarnego (więcej danych statystycznych).

Operatorem sieci T-Mobile w Polsce jest T-Mobile Polska S.A. - wcześniej Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. (PTC), która została założona w 1995 r. jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. W roku 1996 Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) rozpoczęła działalność komercyjną pod marką Era GSM, a następnie Era. 5 czerwca 2011 r. PTC wprowadziła do Polski międzynarodową markę T-Mobile, która zastąpiła dotychczasową Erę. Dzięki temu klienci operatora dołączyli do rodziny ponad 156 milionów użytkowników sieci T-Mobile na całym świecie.

T-Mobile Polska (wcześniej Polska Telefonia Cyfrowa) jest rynkowym liderem innowacji. Ma na swoim koncie liczne wdrożenia, które wytyczały i nadal wyznaczają kierunki rozwoju polskiego rynku telekomunikacyjnego. Jako pierwszy polski operator wprowadził na rynek m.in. pakietową transmisję danych GPRS, zademonstrował technologię UMTS i wideorozmowy przy użyciu telefonu komórkowego, udostępnił klientom technologię HSDPA i HSPA+, umożliwiającą bezprzewodową szerokopasmową transmisję danych. 

Już na początku lutego 2016 roku T-Mobile Polska, jako pierwszy operator w Polsce, udostępnił komercyjnie LTE oparte na agregacji pasma częstotliwości 800 MHz, 1800 MHz oraz 2600 MHz. Wprowadzenie do Polski nowych technologii było możliwe dzięki pozyskaniu przez T-Mobile Polska częstotliwości z zakresów 800 MHz i 2600 MHz i rozpoczęciu wykorzystywania ich komercyjnie. Ponadto w grudniu ubiegłego roku Spółka zaprezentowała testy i zapowiedziała sukcesywne wdrażanie w 2016 roku trzech nowych technologii: VoLTE, VoWiFi a także carrier aggregation.

W 2012 roku uruchomiona została usługa MyWallet, obejmującą płatności zbliżeniowe i inne usługi w technologii NFC. Jest to pierwsze w Polsce i jedno z pierwszych w Europie wdrożonych komercyjnie tak zaawansowanych rozwiązań integrujących funkcjonalności kart debetowych, kredytowych i innych usług dostępnych przez telefon (więcej o usłudze MyWallet).

W 2014 roku T-Mobile rozszerzył swoje zaangażowanie w projekty powiązane z rynkiem finansowym, rozpoczynając współpracę z Alior Bank i wprowadzając na rynek finansowy zupełnie nową markę – T-Mobile Usługi Bankowe (więcej o Usługach Bankowych w T-Mobile).

Także w 2014 roku T-Mobile rozpoczął współpracę z PKP Intercity, udostępniając pasażerom dostęp do Internetu przez Wi-Fi. Usługa obecnie dostępna jest w 300 najnowocześniejszych wagonach, jeżdżących na trasach łączących Warszawę z największymi miastami w Polsce oraz na wybranych trasach międzynarodowych. Od 2015 roku pasażerowie mogą ponadto korzystać ze Strefy PKP Intercity w serwisie player.pl, czyli oferty rozrywki pokładowej, obejmującej dostęp do filmów, seriali, bajek oraz gier.

T-Mobile intensywnie wspiera rozwój innowacji i młodej przedsiębiorczości. W ramach projektu Hub:raum  Kraków oferuje kompleksowe wsparcie dla startupów w czterech obszarach: finansowania, przestrzeni do pracy (możliwość co-workingu), doradztwa mentorów i ekspertów oraz dostępu do zasobów Deutsche Telekom (takich jak baza klientów, usługi techniczne, dostęp do infrastruktury). To jedyna platforma oferująca tak szerokie możliwości młodym przedsiębiorcom z Europy Środkowo-Wschodniej.

T-Mobile oferuje swoim klientom biznesowym dostęp do innowacyjnych usług. Przykładem jest proDysk, zabezpieczający komputery i urządzenia mobilne przed utratą danych, możliwość współdzielenia plików za pośrednictwem mobilnego konta w bezpiecznej przestrzeni chmury obliczeniowej T-MobileCloud lub usługa proAuto do zarządzania flotą samochodową.

W 2011 roku T-Mobile zainicjował ogólnopolski projekt modernizacji sieci telekomunikacyjnej, w efekcie którego 99% populacji kraju znajduje się w zasięgu sieci 3G. (więcej o ogólnopolskim projekcie modernizacji sieci telekomunikacyjnej

Na początku 2015 roku firma P3 Communications przeprowadziła na zlecenie DT badanie sieci telekomunikacyjnych w Polsce. Sieć T-Mobile uzyskała najlepsze wyniki spośród 4 operatorów infrastrukturalnych, bądź nie gorsze niż liderzy badania w każdym z nich. Największe przewagi sieci to między innymi: jakość połączeń głosowych, średnie prędkości transmisji danych, lub czas otwierania stron internetowych oraz odtwarzanie filmów w Youtube (więcej o wynikach badań jakości sieci). 

Badanie zostało ponowione na przełomie kwietnia i maja 2015 roku. W ramach pomiarów certyfikowanych audytor analizował jakość i skuteczność połączeń telefonicznych oraz jakość transmisji danych realizowanych w sieciach LTE. Ponownie najlepszy wynik w całym badaniu uzyskał T-Mobile. Wraz z badaniem certyfikowanym analizowano również sieć 3G wszystkich operatorów. Łącznie, wśród 11 badanych wskaźników jakościowych dla połączeń telefonicznych i transmisji danych, w 9 T-Mobile uzyskał najlepszy wynik.

Także w 2014 r. operator zaoferował swoim klientom dostęp do najnowszej technologii LTE, w zasięgu której jest aktualnie już ponad 95% populacji.

Od początku działalności dla T-Mobile Polska istotny był sposób prowadzenia biznesu. Przekonanie, że zbudować silną firmę można jedynie dzięki pasji i zaangażowaniu pracowników, zaufaniu dostawców i partnerów biznesowych, jakości usług dostarczanych klientom oraz przychylności otoczenia społecznego zaowocowało faktem, że dzisiaj T-Mobile Polska reprezentuje jedną z najsilniejszych marek telekomunikacyjnych. Działania w ramach odpowiedzialnego biznesu są raportowane cyklicznie do DT. 

W 2013 r. T-Mobile zainicjował jedną z najpopularniejszych akcji społecznych w Polsce: T-Mobile Pomoc Mierzoną Kilometrami, której celem jest wsparcie dzieci niepełnosprawnych ruchowo. W jej efekcie w 2015 roku już po raz trzeci przekazany został 1 mln złotych dla Fundacji TVN nie jesteś sam na zakup sprzętu rehabilitacyjnego. W projekt co roku angażuje się wiele znanych i lubianych osobistości ze świata sportu i kultury oraz setki tysięcy aktywnych uczestników (rusza kolejna edycja akcji Pomoc Mierzona Kilometrami). 

W T-Mobile Polska na finalny sukces składa się praca wszystkich pracowników, których zaangażowanie dobroczynne zostało docenione nagrodą „100 PROCENT Nagrody Wolontariatu Pracowniczego”.

Firma jest jednym z najbardziej znanych sponsorów znaczących przedsięwzięć kulturalnych, sportowych, edukacyjnych i charytatywnych w całym kraju. Do najważniejszych projektów sponsoringowych zaliczyć można festiwal filmowy "T-Mobile Nowe Horyzonty" czy muzyczny festiwal muzyki elektronicznej „Electronic Beats”.

Polski English
T-Mobile Polska