T‑Mobile Polska jest jednym z największych operatorów komórkowych w Polsce, obsługując ponad 10,251 mln klientów. Świadczy pełen zakres usług telekomunikacyjnych dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Dzięki integracji z GTS Poland w 2015 r., T‑Mobile Polska stał się operatorem zintegrowanym i w ramach swojego portfolio, oprócz usług mobilnych i stacjonarnych, może oferować także pełen pakiet usług ICT. Klienci T‑Mobile mają także możliwość korzystania z pełnej palety usług finansowych w ramach T‑Mobile Usługi Bankowe – najbardziej zaawansowanego i innowacyjnego przykładu synergii banku i telekomu.

T‑Mobile Polska obejmuje niemal 100% populacji Polski zasięgiem swojej sieci 3G oraz ponad 99,8% populacji zasięgiem LTE, dzięki najnowocześniejszej, całkowicie zmodernizowanej infrastrukturze sieciowej. W 2016 roku T‑Mobile Polska rozpoczął rozbudowę zasięgu LTE na częstotliwościach 800 MHz.

Najwyższą jakość świadczonych klientom przez T‑Mobile Polska usług głosowych i transmisji danych potwierdziły niezależne badania jakości sieci przeprowadzone w latach: 2014 i 2015 i 2016 przez firmę P3 Communications oraz na zlecenie UKE w czwartym kwartale 2015 roku badania porównawcze sieci wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych.

Firma zatrudnia około 4000 osób, stosując najlepsze, światowe praktyki w zakresie zarządzania personelem. Dzięki temu w 2017 roku po raz 8. z rzędu T‑Mobile Polska został uhonorowany odznaczeniem Top Employers.

Współzałożycielem i obecnie jedynym właścicielem T‑Mobile jest globalny koncern telekomunikacyjny – Grupa Deutsche Telekom (DT), do której należą m.in. T‑Mobile i T-Systems. Grupa zatrudnia globalnie ponad 225 tysięcy pracowników i prowadzi działalność w 50 krajach na świecie, obsługując ponad 200 mln klientów. Deutsche Telekom jest jednym z globalnych liderów na rynku zintegrowanych usług telekomunikacyjnych. Posiada ponad 165 mln klientów telefonii komórkowej, blisko 29 mln klientów telefonii stacjonarnej i ponad 19 mln klientów szerokopasmowego Internetu stacjonarnego (więcej danych statystycznych).

Operatorem sieci T‑Mobile w Polsce jest T‑Mobile Polska S.A. - wcześniej Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. (PTC), która została założona w 1995 r. jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. W roku 1996 Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) rozpoczęła działalność komercyjną pod marką Era GSM, a następnie Era. 5 czerwca 2011 r. PTC wprowadziła do Polski międzynarodową markę T‑Mobile, która zastąpiła dotychczasową Erę. Dzięki temu klienci operatora dołączyli do rodziny ponad 156 milionów użytkowników sieci T‑Mobile na całym świecie.

T‑Mobile Polska (wcześniej Polska Telefonia Cyfrowa) jest rynkowym liderem innowacji. Ma na swoim koncie liczne wdrożenia, które wytyczały i nadal wyznaczają kierunki rozwoju polskiego rynku telekomunikacyjnego. Jako pierwszy polski operator wprowadził na rynek m.in. pakietową transmisję danych GPRS, zademonstrował technologię UMTS i wideorozmowy przy użyciu telefonu komórkowego, udostępnił klientom technologię HSDPA i HSPA+, umożliwiającą bezprzewodową szerokopasmową transmisję danych. 

Już na początku lutego 2016 roku T‑Mobile Polska, jako pierwszy operator w Polsce, udostępnił komercyjnie LTE oparte na agregacji pasma częstotliwości 800 MHz, 1800 MHz oraz 2600 MHz. Wprowadzenie do Polski nowych technologii było możliwe dzięki pozyskaniu przez T‑Mobile Polska częstotliwości z zakresów 800 MHz i 2600 MHz i rozpoczęciu wykorzystywania ich komercyjnie. Ponadto w grudniu ubiegłego roku Spółka zaprezentowała testy i zapowiedziała sukcesywne wdrażanie w 2016 roku trzech nowych technologii: VoLTE, VoWiFi a także carrier aggregation.

W 2012 roku uruchomiona została usługa MyWallet, obejmującą płatności zbliżeniowe i inne usługi w technologii NFC. Jest to pierwsze w Polsce i jedno z pierwszych w Europie wdrożonych komercyjnie tak zaawansowanych rozwiązań integrujących funkcjonalności kart debetowych, kredytowych i innych usług dostępnych przez telefon (więcej o usłudze MyWallet).

W 2014 roku T‑Mobile rozszerzył swoje zaangażowanie w projekty powiązane z rynkiem finansowym, rozpoczynając współpracę z Alior Bank i wprowadzając na rynek finansowy zupełnie nową markę – T‑Mobile Usługi Bankowe (więcej o Usługach Bankowych w T‑Mobile).

Także w 2014 roku T‑Mobile rozpoczął współpracę z PKP Intercity, udostępniając pasażerom dostęp do Internetu przez Wi-Fi. Usługa obecnie dostępna jest w 300 najnowocześniejszych wagonach, jeżdżących na trasach łączących Warszawę z największymi miastami w Polsce oraz na wybranych trasach międzynarodowych. Od 2015 roku pasażerowie mogą ponadto korzystać ze Strefy PKP Intercity w serwisie player.pl, czyli oferty rozrywki pokładowej, obejmującej dostęp do filmów, seriali, bajek oraz gier.

T‑Mobile intensywnie wspiera rozwój innowacji i młodej przedsiębiorczości. W ramach projektu Hub:raum  Kraków oferuje kompleksowe wsparcie dla startupów w czterech obszarach: finansowania, przestrzeni do pracy (możliwość co-workingu), doradztwa mentorów i ekspertów oraz dostępu do zasobów Deutsche Telekom (takich jak baza klientów, usługi techniczne, dostęp do infrastruktury). To jedyna platforma oferująca tak szerokie możliwości młodym przedsiębiorcom z Europy Środkowo-Wschodniej.

T‑Mobile oferuje swoim klientom biznesowym dostęp do innowacyjnych usług. Przykładem jest proDysk, zabezpieczający komputery i urządzenia mobilne przed utratą danych, możliwość współdzielenia plików za pośrednictwem mobilnego konta w bezpiecznej przestrzeni chmury obliczeniowej T‑MobileCloud lub usługa proAuto do zarządzania flotą samochodową.

W 2011 roku T‑Mobile zainicjował ogólnopolski projekt modernizacji sieci telekomunikacyjnej, w efekcie którego 99% populacji kraju znajduje się w zasięgu sieci 3G. (więcej o ogólnopolskim projekcie modernizacji sieci telekomunikacyjnej

Na początku 2015 roku firma P3 Communications przeprowadziła na zlecenie DT badanie sieci telekomunikacyjnych w Polsce. Sieć T‑Mobile uzyskała najlepsze wyniki spośród 4 operatorów infrastrukturalnych, bądź nie gorsze niż liderzy badania w każdym z nich. Największe przewagi sieci to między innymi: jakość połączeń głosowych, średnie prędkości transmisji danych, lub czas otwierania stron internetowych oraz odtwarzanie filmów w Youtube (więcej o wynikach badań jakości sieci). 

Badanie zostało ponowione na przełomie kwietnia i maja 2015 roku. W ramach pomiarów certyfikowanych audytor analizował jakość i skuteczność połączeń telefonicznych oraz jakość transmisji danych realizowanych w sieciach LTE. Ponownie najlepszy wynik w całym badaniu uzyskał T‑Mobile. Wraz z badaniem certyfikowanym analizowano również sieć 3G wszystkich operatorów. Łącznie, wśród 11 badanych wskaźników jakościowych dla połączeń telefonicznych i transmisji danych, w 9 T‑Mobile uzyskał najlepszy wynik.

Także w 2014 r. operator zaoferował swoim klientom dostęp do najnowszej technologii LTE, w zasięgu której jest aktualnie już ponad 95% populacji.

Od początku działalności dla T‑Mobile Polska istotny był sposób prowadzenia biznesu. Przekonanie, że zbudować silną firmę można jedynie dzięki pasji i zaangażowaniu pracowników, zaufaniu dostawców i partnerów biznesowych, jakości usług dostarczanych klientom oraz przychylności otoczenia społecznego zaowocowało faktem, że dzisiaj T‑Mobile Polska reprezentuje jedną z najsilniejszych marek telekomunikacyjnych. Działania w ramach odpowiedzialnego biznesu są raportowane cyklicznie do DT. 

W 2013 r. T‑Mobile zainicjował jedną z najpopularniejszych akcji społecznych w Polsce: T‑Mobile Pomoc Mierzoną Kilometrami, której celem jest wsparcie dzieci niepełnosprawnych ruchowo. W jej efekcie w 2015 roku już po raz trzeci przekazany został 1 mln złotych dla Fundacji TVN nie jesteś sam na zakup sprzętu rehabilitacyjnego. W projekt co roku angażuje się wiele znanych i lubianych osobistości ze świata sportu i kultury oraz setki tysięcy aktywnych uczestników (rusza kolejna edycja akcji Pomoc Mierzona Kilometrami). 

W T‑Mobile Polska na finalny sukces składa się praca wszystkich pracowników, których zaangażowanie dobroczynne zostało docenione nagrodą „100 PROCENT Nagrody Wolontariatu Pracowniczego”.

Firma jest jednym z najbardziej znanych sponsorów znaczących przedsięwzięć kulturalnych, sportowych, edukacyjnych i charytatywnych w całym kraju. Do najważniejszych projektów sponsoringowych zaliczyć można festiwal filmowy "T-Mobile Nowe Horyzonty" czy muzyczny festiwal muzyki elektronicznej „Electronic Beats”.

Polski English
T-Mobile Polska