Kierunek naszej strategii „Odpowiedzialni społecznie” wynika z naszego rozumienia roli społecznej, jaką pełnimy zarówno w naszym codziennym funkcjonowaniu i dostarczaniu usług i produktów licznej rzeszy klientów, jak i w naszym szeroko rozumianym otoczeniu społecznym, na którego szacunku i zaufaniu nam zależy. Stawiamy sobie ambitny, wymagający konsekwentnej realizacji niniejszej strategii, cel bycia w opinii naszych interesariuszy liderem CR w naszej branży w Polsce. Dążymy do poznawania oczekiwań naszych interesariuszy, w tym klientów i partnerów społecznych, i współpracy z nimi na rzecz ważnych dla nas celów społecznych. Inicjujemy także szereg działań, które te cele realizują.

Zapoznaj się z naszymi projektami!

Rok 2017 to rok jubileuszowy. Już po raz 5. możemy sprawić, że pokonane przez nas kilometry zamienią się w złotówki i pomogą potrzebującym dzieciakom. Razem możemy przekazać kolejny milion złotych na rzecz Fundacji TVN Nie Jesteś Sam!

pmkNieważne, czy biegasz – sam lub z psem ;), chodzisz, jeździsz na rowerze, na deskorolce na rolkach czy uprawiasz sport na wózku – włącz aplikację Endomondo i rób kilometry z sercem. Teraz możesz!

W każdym roku w akcję włączają się znane i lubiane osoby ze świata sportu, filmu i muzyki. Ambasadorami PMK są między innymi: Robert Korzeniowski, Maja Włoszczowska, Zbigniew Bródka, Rafał Wilk, Beata Sadowska, Monika Kuszyńska, Przemysław Cypryański, Monika Pyrek, Ada Palka, Ania Dec czy Aleksandra Goss.

Od pierwszej edycji akcji w aktywne pomaganie zaangażowało się tysiące Polaków, którzy z roku na rok bili kilometrowe rekordy w szczytnym celu biegając, jeżdżąc na rowerze, rolkach, uprawiając sport na wózku lub po prostu spacerując:

  • 2013 rok - 40 milionów kilometrów;
  • 2014 rok - 80 milionów kilometrów;
  • 2015 rok - 115 milionów kilometrów;
  • 2016 rok - 140 milionów kilometrów.

Akcja Pomoc Mierzona Kilometrami udowadnia, że Polacy mają dużo energii oraz wielkie serca do pomagania najmłodszym!

www.kilometrami.pl

Polub nas na facebooku.

T‑Mobile łączy dwa światy – osób niesłyszących oraz słyszących.

Różni ludzie, mnogość potrzeb – T Mobile Polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom Klientów. Nadrzędnym celem dla Operatora jest budowanie długofalowych relacji z Klientami w oparciu o zrozumienie ich indywidualnych potrzeb oraz dostarczanie najwyższej jakości rozwiązań technologicznych. Firma T Mobile wraz z Migam.org nawiązał współpracę z obszaru Odpowiedzialnego Biznesu. Operator i start-up podejmują wyzwanie przybliżenia dwóch światów – osób niesłyszących oraz słyszących we wspólnym projekcie pod nazwa Łączymy Wszystkich – Wszędzie!

Celem projektu jest stwarzanie jak najlepszych warunków do komunikacji międzyludzkiej oraz równego dostępu do narzędzi i usług umożliwiających komunikację. Jego wynikiem jest wprowadzenie szeregu udogodnień dla osób niepełnosprawnych ruchowo, a także z dysfunkcją słuchu lub wzroku. Projekt będzie kontynuowany i rozwijany w kolejnych latach

Edukacja cyfrowaInternet w połączeniu z nowymi technologiami daje praktycznie nieograniczone możliwości nauki, poznawania świata i nowych ludzi. Nieumiejętne korzystanie z szerokiego dostępu do różnorodnych treści może jednak stanowić zagrożenie, szczególnie dla najmłodszych. Dlatego prowadzimy inicjatywy zwiększające bezpieczeństwo w sieci najmłodszych użytkowników.

T‑Mobile Polska jest sygnatariuszem porozumień branżowych dotyczących zwiększenia bezpieczeństwa korzystania z usług telekomunikacyjnych przez dzieci i młodzież. Specjalnie dla rodziców przygotowaliśmy stronę W Cyfrowym Świecie, dzięki której rodzice dowiedzą się na co zwracać uwagę, by uniknąć niebezpiecznych sytuacji. Ponadto, wprowadziliśmy zaawansowaną technologicznie usługę kontroli rodzicielskiej Dzieci w Sieci, która umożliwia rodzicom dostosowanie dostępu do sieci w taki sposób, by miały dostęp do tych najlepszych dla jego rozwoju, a nie były zagrożone tymi, które są dla nich nieodpowiednie. Na tym jednak nie poprzestaliśmy. Również z myślą o najmłodszych stworzyliśmy Laboratorium Bezpiecznego Internetu T‑Mobile. To warsztaty dla uczniów szkół podstawowych, podczas których dzieci dowiedzą się m.in. czemu nie należy ujawniać zbyt wielu informacji na swój temat, dlaczego nie należy publikować treści ośmieszających innych i co zrobić, gdy ktoś próbuje ośmieszyć czy skrzywdzić nas samych.

Bezpieczeństwo dzieci to dla nas priorytet.

T‑Mobile współpracuje z wieloma fundacjami oraz organizacjami pożytku publicznego od lat udostępniając im bezpłatnie skrócony SMS charytatywny, bądź wspierając operacyjnie dany numer. W ten sposób naszymi kompetencjami i możliwościami wspieramy potrzebne inicjatywy społeczne. Sto procent wpływów z akcji charytatywnych jest przekazywane na konto organizacji społecznej.

Obecnie udostępniamy numery, m.in., Fundacji TVN, Fundacji Polsat, Caritas Polska, Fundacji Wiosna czy Fundacji Akogo? Co roku angażujemy się także w akcję Federacji Polskich Banków Żywności czy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jeśli chcesz by T‑Mobile wsparło Twoją inicjatywę w drodze SMS charytatywnego zapoznaj się z Zasadami przyznawania SMS-ów charytatywnych.

Z uwagi na szeroko rozumiane pojęcie ,,działania charytatywne”, T‑Mobile Polska wspólnie z pozostałymi operatorami ograniczyło zakres przyznawania numeru sms. Za akcje charytatywną uznajemy tylko taką z której środki przeznaczone są na szczytny cel.

Do akcji charytatywnych sms zaliczamy:
- zapobieganie biedzie lub zapobieganie jej skutków,
- rozwój opieki zdrowotnej i ratowania życia,
- pomoc osobom znajdującym się w potrzebie, ze względu na młody wiek, podeszły wiek, zły stan zdrowia, niepełnosprawność, trudności finansowe lub inne przypadłości (*w tym wypadku nie udzielamy numeru sms osobom prywatnym).
- numer sms nie jest udzielany na wsparcie akcji związanych z ochroną i pomocą zwierzętom.

przebudzeniJako partner fundacji Ewy Błaszczyk "Akogo?", T‑Mobile przekazuje finansowe wsparcie na cele statutowe, a także zapewnia stałe łącze internetowe na terenie należącej do fundacji Kliniki Budzik.

Fundacja "Akogo?" pomaga dzieciom po ciężkich urazach mózgu, często przebywających w śpiączce. Dzięki wsparciu darczyńców indywidualnych i firm, fundacji oraz środków UE, Fundacja „Akogo” sfinansowała budowę Kliniki BUDZIK - pierwszego w Polsce wzorcowego szpitala dla chorych dzieci. Klinika działa przy warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka. Od czerwca 2013 roku wybudziło się już 32 pacjentów.

Charytatywna aukcja jest organizowana w T‑Mobile od 2002 roku. Z jednorazowej akcji powstał przez lata rozbudowany program wolontariatu pracowniczego. Angażują się w niego całe rodziny, własnoręcznie wykonując przedmioty, które następnie licytowane są wśród pracowników. Wśród nich znaleźć można własnoręcznie zrobione poduszki, świeczniki, bombki czy świąteczne skarpety. Zebrane w ten sposób środki przekazywane są wybranym organizacjom pozarządowym.

Projekt otrzymał dwa wyróżnienia. W 2010 roku Laur Odpowiedzialności w konkursie przeprowadzonym przez Konfederację Lewiatan. W 2012 roku projekt został wyróżniony, w ramach konkursu „100 PROCENT Nagrody Wolontariatu Pracowniczego”. Otrzymał 99% na 100% możliwych punktów i znalazł się w pierwszej trójce najlepszych programów w tej kategorii.

Współpraca z Politechniką Warszawską – LABORATORIUM BRAMA

W latach 2005-2010 współpracowaliśmy z Politechniką Warszawską – LABORATORIUM BRAMA, wspierając studentów oraz naukowców prowadzących innowacyjne projekty, a także młode firmy. W 2011 roku zaangażowaliśmy się w program, wspierania przedsiębiorczości akademickiej BIC Summer Start. Program został zaplanowany jako kompleksowy cykl szkoleń w zakresie planowania i prowadzenia spółek technologicznych, połączony z „mentoringiem”, czyli bezpośrednim kontaktem z ekspertami z różnych dziedzin.

Kampania na rzecz równości

Dla T‑Mobile - międzynarodowej i wielokulturowej marki - działania na rzecz równego traktowania są niezwykle istotne. Dlatego jako pierwszy operator telekomunikacyjny w kraju wsparliśmy kampanię dotyczącą równego traktowania i tolerancji przygotowaną z inicjatywy Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania.

W lutym 2012 roku rozpoczęliśmy specjalną akcję informacyjno-edukacyjną dla swoich abonentów, poprzez kampanię SMS-ową, MMS-ową i banerową. Jej celem jest promowanie właściwych postaw, bazujących na tolerancji oraz uświadomienie odbiorcom, jak reagować i przeciwstawić się dyskryminacji bez względu na to, czy przyczyną nierównego traktowania jest niepełnosprawność, płeć, status społeczny, wiek, religia, orientacja seksualna, światopogląd, czy też rasa i pochodzenie etniczne.

Nagroda Totus

W latach 2006-2011 byliśmy fundatorem prestiżowej nagrody TOTUS, przyznawanej przez Fundację „Dzieło Nowego Tysiąclecia” i działającej przy Sekretariacie Episkopatu Polski. TOTUSY przyznawane są od 2000 roku w czterech kategoriach: „Osiągnięcia w dziedzinie kultury”, „Propagowanie nauczania Jana Pawła II”, „TOTUS medialny dla upamiętnienia Bp. Jana Chrapka”, „Promocja człowieka, praca charytatywna oraz edukacyjno-wychowawcza”. Nagrody te przyznawane są w ramach docenienia dorobku i promowania osób oraz instytucji, których działalność w sposób wybitny przyczynia się do podkreślania wartości człowieka.

Charytatywna Kartka Marzeń – II Edycja

Kartka Marzeń to magiczna kartka, która ponownie spełniła to, co jest najbardziej wartościowe i cenne - pomogła powrócić chorym dzieciom do zdrowia.

 

Chwile które łącza i Razem wielką mamy moc to hasła partnerów T‑Mobile i Fundacji Siepomaga. Te słowa połączyły wspólne cele, aby wyjść naprzeciw najbardziej potrzebującym dzieciom. Dochód z każdej kartki świątecznej kartki, wysłanej do partnerów biznesowych, przedstawicieli mediów, pracowników, łącznie 134 700 złotych został przeznaczony na leczenie chorych dzieci, podopiecznych Fundacji Siepomaga. Wspólnie podarowaliśmy dzieciom lepsze chwile, bardziej bezpieczny i spokojny czas.

Od początku naszej działalności angażowaliśmy się w akcje na rzecz lokalnych społeczności, inicjując autorskie programy społeczne. Każde kolejne doświadczenie rozwijało nas i kształtowało działania społeczne.

Dzisiaj w firmie funkcjonuje „Polityka przyznawania darowizn”. Opracowaliśmy również spójne zasady przyznawania wsparcia w formie charytatywnych sms-ów. W ciągu lat określiliśmy również dwa ważne dla nas kierunki sponsoringu społecznego tj. kultura oraz sport, które są spójne z działaniami biznesowymi firmy. Jednocześnie przez wszystkie lata nasi pracownicy angażowali się w różne akcje społeczne. W tym dziale prezentujemy kluczowe inicjatywy i działania oraz zasady współpracy z nami.

T‑Mobile Polska jest jednym z najbardziej znanych mecenasów i sponsorów znaczących przedsięwzięć kulturalnych w Polsce.

Jesteśmy, m.in., sponsorem festiwalu T‑Mobile Nowe Horyzonty, który w Polsce uznawany jest za jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych. W 2011 i 2012 roku zostaliśmy także sponsorem katowickiego OFF Festivalu. Wspieramy także sport – T‑Mobile jest sponsorem tytularnym rozgrywek piłkarskiej Ekstraklasy.
Popularność i zainteresowanie wspieranymi przez nas projektami potwierdzają ich zasadność i mobilizują nas do dalszych działań na rzecz kultury i sportu.

Angażujemy się także w projekty społeczne. Poniżej prezentujemy przykłady wspieranych przez nas inicjatyw.

Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

Nowe HoryzontyWraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2011/2012 zostaliśmy partnerem największego programu edukacji filmowej Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej. Jego celem jest zwiększenie dostępu społeczeństwa do kultury i popularyzację jej wartości edukacyjnych wśród młodzieży szkolnej. Patronat nad projektem objęli Minister Edukacji Narodowej, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Polski Instytut Sztuki Filmowej. Ambasadorami projektu zostali znani aktorzy i reżyserzy, m.in., Andrzej Wajda, Krzysztof Zanussi i Jerzy Stuhr.
W projekcie weźmie udział około 45 tysięcy uczniów, od pierwszej klasy szkoły podstawowej, po klasy maturalne oraz ponad 2500 nauczycieli z całej Polski. W kinach dwudziestu pięcia miast w kraju, podczas 1500 pokazów, wyświetlonych zostanie blisko 200 filmów.

Więcej informacji na stronie projektu www.nhef.pl

Zamek Królewski w Warszawie

Zamek KrólewskiPo raz kolejny rok z rzędu objęliśmy mecenatem jedno z najbardziej wyjątkowych miejsc w Warszawie - Zamek Królewski. W 2009 roku firma została partnerem tej instytucji, w ramach polityki odpowiedzialnego biznesu, obejmującej również promowanie kultury wśród lokalnej społeczności. Od tego czasu współorganizuje wiele wystaw - zarówno stałych, jak i czasowych, które cieszą dużym zainteresowaniem zwiedzających i są szeroko prezentowane i komentowane w środkach masowego przekazu.

Zapraszamy na stronę Zamku Królewskiego www.zamek-krolewski.pl

Wystawa: Wielcy Małym. Chwile, które łączą

WystawaT‑Mobile został sponsorem wyjątkowej wystawy zdjęć znanych artystów, które pojawiły się w kalendarzu na rok 2012 promującym inicjatywę społeczną Wielcy Małym. Na ogrodzeniu Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Warszawskiego zaprezentowano 13 prac przedstawiających wyjątkowe chwile przyjaźni - chwile, które łączą - znanych i lubianych oraz ich zaadoptowanych zwierząt. Akcja Wielcy Małym to inicjatywa społeczna, z której wszystkie pozyskiwane środki są przekazywane w formie darów do najbardziej potrzebujących schronisk dla bezdomnych zwierząt w Polsce. Głównym beneficjentem akcji jest Fundacja Niechciane i Zapomniane, która typuje schroniska dla bezdomnych zwierząt, a następnie dokonuje rozdziału środków pomiędzy schroniska.

Więcej o akcji: www.wielcymalym.pl

Nadzieja na Euro – czyli szansa na lepsze jutro

Nadzieja na EUROWe wrześniu 2011 roku zaangażowaliśmy się w Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej „Nadzieja na Euro”, które stanowią jedną z największych tego typu imprez w Europie. Odbyła się w dniach 24-25 września na boiskach KS Drukarz w Parku Skaryszewskim. W rozgrywkach wzięło udział 29 drużyn z całego świata – niemal 300 zawodników.
Organizatorem turnieju jest Stowarzyszenie „Nadzieja na Euro”, a inicjatywę wsparły organizacje samorządowe, na czele z Urzędem m.st. Warszawy, liczne organizacje pozarządowe, Ambasadorzy państw uczestniczących w turnieju, a także Ambasadorzy Dobrej Woli - m.in. piłkarska Reprezentacja Artystów Polskich, Marek Kondrat, Anna Popek, Paweł Małaszyński, Hanna Lis, Jarosław Jakimowicz oraz Maciej Orłoś.

Polski English
T-Mobile Polska