Informacja o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy 2023
Niniejszy dokument został sporządzony zgodnie z art. 27c ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych. Zawiera informacje o realizowanej strategii podatkowej w roku podatkowym trwającym od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r. („rok podatkowy 2023”), z uwzględnieniem charakteru, rodzaju i rozmiaru prowadzonej działalności przez T‑Mobile Polska S.A.
1. Wstęp
T-Mobile Polska S.A. (dalej: „T-Mobile”, „Spółka”) należy do grona liderów polskiego rynku teleinformatycznego. Jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Spółka stale rozwija sieć innowacyjnych usług, dzięki takim rozwiązaniom jak infrastruktura światłowodowa, sieć 5G, rozwiązania chmurowe oraz centra danych.
T-Mobile należy do globalnego koncernu telekomunikacyjnego – Grupy Deutsche Telekom (DT), która jest jednym z globalnych liderów na rynku zintegrowanych usług telekomunikacyjnych. T‑Mobile przykłada szczególną wagę do profesjonalizmu i etycznego postępowania osób wchodzących w skład kadry zarządzającej oraz pracowników/współpracowników Spółki.
2. Realizacja strategii podatkowej za 2023 r.
T‑Mobile w 2023 r. zrealizowała poniższe cele składające się na strategię podatkową:
-
terminowo składała deklaracje podatkowe i informacje oraz dokonywała płatności należnych podatków dochowując należytej staranności w zakresie prawidłowości danych, w przypadku zaś wykrycia błędów składała stosowne korekty deklaracji i regulowała ewentualne zaległości wraz z odsetkami;
-
na bieżąco identyfikowała ryzyka podatkowe, operacyjne, systemowe mogące wpłynąć na obowiązki podatkowe;
-
dążyła do zapewnienia bezpieczeństwa podatkowego poprzez stosowanie określonych mechanizmów działania oraz narzędzi dostosowanych do rodzaju i skali podejmowanych działań biznesowych;
-
zapewniała właściwy przepływ informacji w ramach funkcjonujących procesów zmierzający do szybkiej identyfikacji obowiązków podatkowych;
-
zapewniała wewnętrzne kontrole biznesowe, księgowe oraz podatkowe zmierzające do prawidłowego raportowania podatkowego;
-
zapewniała przejrzystą strukturę organizacyjną umożliwiającą przypisanie zadań wpływających na realizację obowiązków podatkowych;
-
zapewniała odpowiedni poziom wiedzy wśród pracowników bezpośrednio zaangażowanych w realizację obowiązków podatkowych.
3. Procesy oraz procedury dotyczące zarządzania wykonywaniem obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie
W ramach T‑Mobile funkcjonuje procedura, na której opiera się realizowana strategia podatkowa regulująca sposób organizacji i prowadzenia spraw podatkowych na poziomie całej Spółki.
Stosowanie powyższej procedury zapewnia odpowiedni podział zadań w ramach struktury organizacyjnej T‑Mobile oraz prawidłowy przepływ informacji pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Spółki, które zaangażowane są w realizację funkcji podatkowej. Procedura ta referuje w swojej treści do innych procedur regulujących w sposób szczegółowy poszczególne zagadnienia / obszary Spółki, w tym procedury dotyczącej zawierania umów, weryfikacji kontrahentów biznesowych.
W Spółce wypracowane są mechanizmy postępowania oraz stosowane są narzędzia (w tym odpowiednie narzędzia informatyczne), które zapewniają korzystanie z wiarygodnych danych będących podstawą wyliczenia należnych podatków oraz zapewniają dochowanie terminów raportowania podatkowego.
Odpowiedzialność za zapewnienie poprawności rozliczeń w zakresie poszczególnych podatków przypisana jest do konkretnych osób, mających odpowiednie kwalifikacje w obszarze podatkowym, wsparcie systemowe i kierujących się regułą „czterech oczu”.
W ramach funkcjonujących procesów, T‑Mobile w 2023 r. raportowała w terminach ustawowych do organów podatkowych oraz w terminie płacąc należne zobowiązania z poniższych tytułów:
-
podatek dochodowy od osób prawnych;
-
podatek dochodowy od osób fizycznych (w zakresie obowiązków płatnika);
-
podatek od towarów i usług;
-
zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych;
-
podatek od nieruchomości i pozostałe podatki lokalne;
-
podatek akcyzowy;
-
podatek od przychodów z budynków;
-
podatek od sprzedaży detalicznej.
Spółka na bieżąco przeprowadza analizy w zakresie podlegania ewentualnym innym niż wskazane wyżej obowiązkom zapłaty należności podatkowych na gruncie obowiązujących przepisów prawa.
W wyniku przeprowadzonej analizy Spółka zidentyfikowała brak spełnienia przesłanek w zakresie podatku od przerzuconych dochodów, który podlega rozliczeniu w zeznaniu rocznym CIT.
4. Dobrowolne formy współpracy z organami Krajowej Administracji Skarbowej
W 2023 r. nie została zawarta przez T‑Mobile z Szefem Krajowej Administracji Skarbowej umowa o współdziałanie, o której mowa w art. 20s ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.
W 2023 r. T-Mobile nie zawarła, ani nie wystąpiła z wnioskiem o zawarcie uprzedniego porozumienia cenowego, o którym mowa w art. 83 ustawy z dnia 16 października 2019 r. o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych.
5. Informacja odnośnie realizacji obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wraz z informacją o przekazanych do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej informacjach o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, z podziałem na podatki, których dotyczą
W 2023 r. Spółka przekazała do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej informację o schematach podatkowych, o których mowa w art. 86a § 1 pkt 10 Ordynacji podatkowej, dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych w liczbie:
-
MDR 1 – sztuk 1;
-
MDR 3 – sztuk 2.
6. Informacja o transakcjach z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, których wartość przekracza 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego spółki, w tym podmiotami niebędącymi rezydentami podatkowymi Rzeczypospolitej Polskiej
W 2023 r. T‑Mobile zrealizowała poniższe transakcje z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „ustawa o PDOP”), których wartość przekroczyła 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego T‑Mobile:
-
zakup walut zagranicznych;
-
zakup usługi ubezpieczeniowej.
7. Planowane lub podjęte działania restrukturyzacyjne mogące mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych podatnika lub podmiotów powiązanych w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o PDOP
W 2023 r. w celu zachowania synergii i wykorzystania kompetencji podmiotu powiązanego Spółka zdecydowała o koncentracji funkcji sprzedażowych w obszarze usług ICT (Information and Communications Technology) w podmiocie powiązanym.
8. Informacja w zakresie złożonych wniosków o wydanie interpretacji ogólnej przepisów prawa podatkowego, interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, wiążącej informacji stawkowej (WIS) oraz wiążącej informacji akcyzowej (WIA)
W 2023 r. T‑Mobile nie składała wniosków o wydanie:
-
interpretacji indywidulanej przepisów prawa podatkowego, o której mowa w art. 14b Ordynacji podatkowej;
-
ogólnej interpretacji podatkowej, o której mowa w art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej;
-
wiążącej informacji akcyzowej (WIA), o której mowa w art. 7d ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym;
-
wiążącej informacji stawkowej (WIS), o której mowa w art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.