Milena Tkaczyk04.07.2022

Rozwiązania big data od T-Mobile nagrodzone przez samorządowców

Czy dane telekomunikacyjne mogą wspierać politykę przestrzenną i politykę rozwoju samorządu? Okazuje się, że tak, a co więcej takie podejście jest doceniane przez polskich włodarzy. Tak było właśnie w przypadku projektu zrealizowanego przez T‑Mobile dla Pomorskiego Biura Planowania Regionalnego, w ramach którego big data została wykorzystana do analizy ruchu turystycznego. Rozwiązanie to zostało nagrodzone podczas jednego z najbardziej prestiżowych spotkań polskich samorządowców – Smart City Forum we Wrocławiu.

Nawet jedna informacja może zmienić nasze życie, a co dopiero wielkie zbiory danych. Przekonali się o tym włodarze województwa pomorskiego, którzy korzystając z rozwiązania T‑Mobile opartego na big data, mogą dziś efektywniej organizować życie mieszkańców w gminach i podejmować decyzje poprawiające komfort życia mieszkańców miasta. Jak to możliwe? W oparciu o w pełni zanonimizowane dane, pomorskim samorządowcom udało się oszacować rzeczywistą liczbę osób przebywających w obszarach lokalnych gmin, a w szczególności dynamicznie zmieniającego się Trójmiasta i jego bezpośredniego otoczenia.

 

Zestawianie tych danych z informacjami zebranymi w konwencjonalny sposób wykazało niedoszacowanie lub przeszacowanie liczby mieszkańców i turystów w poszczególnych gminach, a także pozwoliło na określenie rzeczywistej liczby odwiedzających i przepływy ludności. To jedno z pierwszych tego typu opracowań w Polsce, które pozwoliło włodarzom wyciągać istotne wnioski na temat bieżącego i strategicznego zarządzania procesami rozwojowymi w samorządzie. Dodatkowo pozyskane informacje uzupełniły dane meldunkowe pochodzące z GUS.

Innowacyjne podejście do wykorzystania big data doceniła kapituła konkursowa Smart City Forum, która w ostatnich dniach nagrodziła projekt T‑Mobile podczas spotkania dla włodarzy miast i przedstawicieli samorządów. Nagrodę od Prezydenta Miasta Sopot w imieniu T‑Mobile Polska odebrała Magdalena Grzebieniak (Top Account Manager w Biurze Rozwoju Sprzedaży i Nowych Technologii), odpowiedzialna za projekt po stronie sprzedaży.

Podczas tegorocznego Smart City Forum przedstawiciele T‑Mobile dyskutowali także o cyfryzacji samorządów oraz o tym, jak technologia może zmieniać miasta i ułatwiać życie mieszkańcom. Robert Solnica, Dyrektor Działu Sprzedaży do Rynku Holding i Energetyka, wspólnie z Robertem Bednarskim, Zastępcą Dyrektora ds. Smart City w Urzędzie Miejskim Wrocławia, opowiedział o wdrożonym we Wrocławiu systemie inteligentnych miejsc parkingowych. T‑Mobile pojawił także w debacie dotyczącej wpływu innowacji na zmianę DNA miasta, w ramach której operator podkreślał wagę cyberbezpieczeństwa w kontekście miast.

Więcej informacji o konkursie Smart Forum można znaleźć na stronie https://smartcityforum.pl/konkurs/.

PODZIEL SIĘ

ZAŁĄCZNIKI

ZDJĘCIA

PLIKI

Polski English
T-Mobile Polska