Ostrzegamy przed oszustami podszywającymi się pod T-Mobile!

W ostatnim czasie otrzymaliśmy wiele zgłoszeń dotyczących działań oszustów podszywających się pod T-Mobile. Komunikat zachęca do wzięcia udziału w ankietach, które umożliwią wygranie wartościowych nagród, w tym najnowszych smartfonów. Prosimy o zachowanie czujności!

W T-Mobile prowadzimy badania satysfakcji klienta, w tym ankiety, dzięki którym możemy nieustannie pracować nad ciągłym ulepszaniem naszych usług. Zachęcamy do udziału w tych badaniach i dziękujemy za każdy głos w tej sprawie! Zwracamy jednocześnie uwagę na to, że w naszej komunikacji nigdy nie prosimy o podawanie wrażliwych danych. Poniżej opisujemy model działania oszustów. 

W jaki sposób działa oszustwo i jak je rozpoznać?
Użytkownik otrzymuje wiadomość z informacją o możliwości wygrania atrakcyjnego smartfona, w zamian za wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji świadczonych przez T-Mobile usług. Następnie wysyłana jest do niego kolejna wiadomość z informacją o właściwym wypełnieniu ankiety, a w niej link/przekierowanie do strony wyboru wygranego urządzenia. Następnie klient proszony jest o podanie swoich danych osobowych, bankowych i o dokonanie płatności za przesyłkę. 
 

Takie działanie to element phishingu, czyli metody wyłudzania danych poprzez podawanie się za inną osobę lub instytucję, a w tym przypadku T-Mobile Polska.

Przestrzegamy przed podawaniem danych, które miałyby posłużyć do opłacenia przesyłki lub klikaniem w jakiekolwiek linki, znajdujące się w treści takich wiadomości/reklam/stron internetowych. To wyłudzenie danych, dające przestępcom możliwość sklonowania telefonu i wyciągnięcia poświadczeń z aplikacji bankowych, co może doprowadzić do nieautoryzowanych przelewów i wyczyszczenia konta bankowego. 

Jeżeli otrzymamy podobną wiadomość należy zwrócić uwagę nie tylko na styl w jakim została napisana (a w tym widoczne błędy językowe), ale też z jakiego adresu/numeru ją otrzymaliśmy oraz gdzie odsyła nas link, jeśli już w niego kliknęliśmy. „Czerwonką lampkę” powinna nam zapalić również treść, wskazująca na to, że musimy podać wrażliwe dane i pozostało nam niewiele czasu na zgłoszenie lub, że nagrody są limitowane.

Prosimy o zachowanie czujności oraz zgłaszanie tego typu sytuacji na adres: boa@t-mobile.pl  

  • W przypadku otrzymanej wiadomości sms, prosimy o przesłanie nam screenu pełnej wiadomości, z widocznym jej adresatem oraz linkami .
  • W przypadku otrzymanej wiadomości mail, przesłanie pliku z oryginalną wiadomością w formacie .eml lub .msg jako załącznik. (Otwórz podejrzaną wiadomość, następnie File/Plik -> Save as/Zapisz jako. Otrzymany plik proszę załączyć w mailu wysłanym na adres boa@t-mobile.pl

Poniżej przesyłamy przykład takiej wiadomości.

Inne artykuły

8.05.2024Adrianna Maron

Wybierz abonament bez limitów w T-Mobile i złap atrakcyjne promocje

Na krótsze i dłuższe wycieczki albo na prezent – nowy smartfon sprawdzi się w każdej sytuacji! Wystartowała promocja w T-Mobile, która umożliwi klientom zakup smartfona Motorola Moto G54 5G Power Edition nawet 300 zł...
Czytaj więcej
7.05.2024Mateusz Marciniak

Maj pełen wrażeń z Magenta Moments

Zza okien przebija do nas coraz więcej słonecznych promieni, które dodają energii do działania. W T-Mobile zaś nigdy nie brakuje nam energii i pomysłów na to, jakie doświadczenia przygotować dla naszych klientów, aby...
Czytaj więcej
6.05.2024Adrianna Maron

To, co dobre niech trwa jak najdłużej! Przedłużamy dostęp do sieci 5G Bardziej...

W T-Mobile nie zwalniamy tempa! Nasze 5G Bardziej obejmuje swoim zasięgiem już ponad ¼ wszystkich mieszkańców Polski, a dzięki kolejnym stacjom bazowym, już wkrótce wynik ten będzie jeszcze lepszy. Dlatego przedłużamy do...
Czytaj więcej

Bądźmy w kontakcie

Jesteś dziennikarzem lub blogerem? Zarejestruj się, by być na bieżąco z informacjami prasowymi.

Zapisując się do newslettera zgadzasz się z Regulaminem. Otwórz pełną treść zgody. W każdym momencie możesz wycofać zgodę.