Oszuści nie biorą urlopu. T-Mobile ostrzega o metodzie oszustw „na dziecko”
Przykłady zgłoszonych do Security Operations Center T‑Mobile Polska wiadomości wskazują, że atakujący podszywają się pod dziecko, którego telefon uległ rzekomemu zniszczeniu. Oszuści wysyłają wiadomość do swojej ofiary – rodzica, tłumacząc nieznajomy numer koniecznością kontaktu z nowego urządzenia. Następnie proszą o wysłanie wiadomości na innym komunikatorze, np. WhatsApp. Po przeniesieniu konwersacji wciąż podszywają się pod dziecko i proszą o pieniądze, argumentując prośbę potrzebą środków na naprawę uszkodzonego telefonu.
Ten atak po raz kolejny potwierdza jak istotna jest nasza świadomość wobec zagrożeń i weryfikacja tożsamości. Nigdy nie należy przelewać pieniędzy, w żadnej formie, dopóki nie potwierdzimy kto jest nadawcą kierowanej do nas prośby. Najprostszym sposobem weryfikacji jest kontakt z bliskim za pomocą znanego nam numeru lub innej ścieżki komunikacji, która jest znana i stosowana przez obie strony. Taka forma weryfikacji pozwala upewnić się, że rozmawiamy z osobą, która potrzebuje naszej pomocy a nie z przestępcą.
Pamiętajmy, że osoba, która naprawdę potrzebuje naszej pomocy finansowej, zawsze znajdzie sposób, aby z nami się skontaktować i osobiście omówić sytuację. Jak za każdym razem, czujność, zdrowy rozsądek i zasada ograniczonego zaufania są naszą najlepszą obroną wobec cyberprzestępczości.