
Internetowi twórcy mówią #HejtOutLoveIn na festiwalu See Bloggers

22.05.2025Ania Morawiec
Ponad 80% Polaków uznaje hejt w sieci za poważny problem. Dla młodych osób, zwłaszcza generacji Z, hejt jest zjawiskiem codziennym. Jak sobie z nim radzić? Co twórcy internetowi sądzą o różnych strategiach działania wobec niego? O tym dyskutowano w ramach kampanii realizowanej przez T-Mobile i Fundację SEXEDPL, #HejtOutLoveIn, podczas tegorocznej XI edycji festiwalu See Bloggers.
W świecie, gdzie większość z nas korzysta z social mediów, hejt w sieci stał się cichym towarzyszem codzienności. Hejterzy są niestety wśród nas, a hejt jest przestępstwem, którego nie powinniśmy ignorować. Badanie zrealizowane przez T-Mobile Polska pokazuje, że co drugi Polak zetknął się z hejtem, a wśród pokolenia Z aż dwie trzecie osób doświadczyło go na własnej skórze. To nie tylko statystyki – to historie ludzi, którzy czują się zranieni i często bezradni. Co więcej, osoby dotknięte hejtem aż pięć razy częściej same stają się jego sprawcami, co tworzy błędne koło tego problemu.
Dlatego T-Mobile Polska jako firma odpowiedzialna społecznie realizuje wraz z Fundacją SEXEDPL kampanię #HejtOutLoveIn, która ma na celu zmniejszanie mocy hejtu w internecie oraz promowanie pozytywnych postaw i zachowań.
Jako marka odpowiedzialna społecznie, czujemy obowiązek nie tylko dostarczać wartościowe i niezawodne usługi, takie jak szybka sieć 5G Bardziej, ale także aktywnie przeciwdziałać zjawiskom, które ranią naszą społeczność. Chcemy, aby sieć była miejscem przyjaznym i dostępnym dla każdego. Hejt w sieci to problem, który dotyka nas wszystkich – dlatego nasza kampania #HejtOutLoveIn ma na celu nie tylko edukację, ale przede wszystkim budowanie kultury wzajemnego szacunku i empatii oraz dostarczanie realnych narzędzi i strategii do radzenia sobie ze skutkami hejtu. Podczas tegorocznej edycji See Bloggers zorganizowaliśmy spotkania z ekspertami oraz twórcami internetowymi, aby opowiedzieli o swoich doświadczeniach związanych z hejtem i radzeniem sobie z tym zjawiskiem. Aktywności te cieszyły się ogromnym zainteresowaniem twórców. To właśnie oni są częścią miejsca, gdzie skala tego zjawiska jest największa. Mają oni jednak realną moc, aby zmieniać tę sytuację i dzieląc się swoimi doświadczeniami, wspierać innych. – mówi Olga Wółkiewicz-Kosior, Kierowniczka Działu ESG w T-Mobile Polska.
Każdy twórca internetowy powinien być świadomy, jak reagować w sytuacji doświadczenia hejtu w sieci, a także informować swoich odbiorców o dostępnych narzędziach i formach wsparcia. Hejt to nie tylko niemiły komentarz – to realne zagrożenie dla zdrowia psychicznego. Osoby dotknięte mową nienawiści mogą nie tylko podejmować działania zaradcze, takie jak zgłaszanie obraźliwych treści, ale także szukać profesjonalnej pomocy, na przykład kontaktując się z Antyprzemocową Linią Pomocy Fundacji SEXEDPL pod numerem 720 720 020 . Warsztaty i obecność na takich wydarzeniach są niezwykle ważne, a kampanie takie jak #HejtOutLoveIn są świetnym przykładem działań, które mogą przynieść realne zmiany.– mówi Aleksandra Cedro, twórczyni internetowa.
Antyprzemocowa Linia Pomocy, której T-Mobile jest partnerem technologicznym, to anonimowy telefon zaufania dla dorosłych i młodzieży, który działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 12–20. Jest skierowana zarówno do osób, które doświadczają bądź doświadczyły przemocy w relacji, ale także do osób, które ją stosują, jak i do tych, które są jej świadkami w swoim otoczeniu. Z pomocy można skorzystać za pośrednictwem anonimowej i bezpłatnej rozmowy telefonicznej pod numerem 720 720 020.
Empatyczna komunikacja
Hejt jest szeroko rozumiany jako działania mające na celu zranienie innych, obejmujące mowę nienawiści, przemoc psychiczną, manipulację czy szantaż. Najczęstszymi powodami hejtu są wygląd i poglądy. T-Mobile wraz z Fundacją SEXED.PL, zachęcają ludzi do przełamywania barier i przeciwstawiania się milczącej akceptacji przemocy werbalnej. W ramach kampanii marki edukują w zakresie empatycznej i pełnej szacunku komunikacji.
Hejt często rani bardziej niż nam się wydaje, bo trafia w nasze stare, niewidoczne rany. Jeśli w dzieciństwie słyszeliśmy nieustanną krytykę i nie czuliśmy wsparcia, takie komentarze mogą brzmieć znajomo i wydawać się prawdziwe. Zamiast je odrzucić, zaczynamy w nie wierzyć, bo pasują do obrazu siebie, który nosimy w środku, mimo że to nie ma nic wspólnego z naszą wartością. W ten sposób hejt nie tylko boli, ale też pogłębia nasze wcześniejsze poczucie braku wartości. – mówi Miri Palak, seksuolożka, koordynatorka zespołu pomocowego SEXEDPL.
Jak radzić sobie z hejtem?
Nie jest to łatwe, bo zjawisko to szybko się rozprzestrzenia i jak pokazują badania T-Mobile, osoby, które doświadczyły hejtu, są pięć razy bardziej skłonne same hejtować, często w wyniku prowokacji lub w odwecie. Zaś co czwarty Polak woli ignorować problem, gdy widzi nienawiść w sieci. A to właśnie odpowiednia reakcja – zarówno osób, które doświadczają hejtu, jak i ich bliskich, jest kluczowa, aby minimalizować jego moc. Znaczna część społeczeństwa nie zna kar za hejt lub uważa je za niewystarczające, co sugeruje potrzebę kampanii edukacyjnych i nacisku na konsekwencje prawne hejtu.
Hejt nie jest bezkarny, a prawo dostarcza nam narzędzia, jak takiego hejtera, który swoim zachowaniem wypełni znamiona przestępstwa, ukarać. Hejt to może być znieważanie drugiej osoby, zniesławienie czy mówienie nieprawdziwych informacji, ale może przybierać jeszcze gorsze formy, jak np. stalking czy groźby karalne. I na to nigdy nie powinno być zgody – mówi Marcin Kruszewski, prawnik, twórca internetowy.
To wszystko pokazuje, że hejt jest realnym problemem i poprzez takie działania jak kampania #HejtOutLoveIn zarówno twórcy, jak i odbiorcy treści w sieci mogą nabyć odpowiednią wiedzę dotyczącą rozpoznawania hejtu oraz strategii radzenia sobie z nim. Nie możemy pozwolić, aby głos hejterów był najbardziej słyszalny w internecie. Pokażmy, że jest nas więcej.
Zachęcamy wszystkich do dołączania do kampanii i wrzucania do social mediów swoich historii albo dzielenia się pozytywnym przekazem, oznaczając #HejtOutLoveIn.
Dlatego T-Mobile Polska jako firma odpowiedzialna społecznie realizuje wraz z Fundacją SEXEDPL kampanię #HejtOutLoveIn, która ma na celu zmniejszanie mocy hejtu w internecie oraz promowanie pozytywnych postaw i zachowań.
Jako marka odpowiedzialna społecznie, czujemy obowiązek nie tylko dostarczać wartościowe i niezawodne usługi, takie jak szybka sieć 5G Bardziej, ale także aktywnie przeciwdziałać zjawiskom, które ranią naszą społeczność. Chcemy, aby sieć była miejscem przyjaznym i dostępnym dla każdego. Hejt w sieci to problem, który dotyka nas wszystkich – dlatego nasza kampania #HejtOutLoveIn ma na celu nie tylko edukację, ale przede wszystkim budowanie kultury wzajemnego szacunku i empatii oraz dostarczanie realnych narzędzi i strategii do radzenia sobie ze skutkami hejtu. Podczas tegorocznej edycji See Bloggers zorganizowaliśmy spotkania z ekspertami oraz twórcami internetowymi, aby opowiedzieli o swoich doświadczeniach związanych z hejtem i radzeniem sobie z tym zjawiskiem. Aktywności te cieszyły się ogromnym zainteresowaniem twórców. To właśnie oni są częścią miejsca, gdzie skala tego zjawiska jest największa. Mają oni jednak realną moc, aby zmieniać tę sytuację i dzieląc się swoimi doświadczeniami, wspierać innych. – mówi Olga Wółkiewicz-Kosior, Kierowniczka Działu ESG w T-Mobile Polska.
Każdy twórca internetowy powinien być świadomy, jak reagować w sytuacji doświadczenia hejtu w sieci, a także informować swoich odbiorców o dostępnych narzędziach i formach wsparcia. Hejt to nie tylko niemiły komentarz – to realne zagrożenie dla zdrowia psychicznego. Osoby dotknięte mową nienawiści mogą nie tylko podejmować działania zaradcze, takie jak zgłaszanie obraźliwych treści, ale także szukać profesjonalnej pomocy, na przykład kontaktując się z Antyprzemocową Linią Pomocy Fundacji SEXEDPL pod numerem 720 720 020 . Warsztaty i obecność na takich wydarzeniach są niezwykle ważne, a kampanie takie jak #HejtOutLoveIn są świetnym przykładem działań, które mogą przynieść realne zmiany.– mówi Aleksandra Cedro, twórczyni internetowa.
Antyprzemocowa Linia Pomocy, której T-Mobile jest partnerem technologicznym, to anonimowy telefon zaufania dla dorosłych i młodzieży, który działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 12–20. Jest skierowana zarówno do osób, które doświadczają bądź doświadczyły przemocy w relacji, ale także do osób, które ją stosują, jak i do tych, które są jej świadkami w swoim otoczeniu. Z pomocy można skorzystać za pośrednictwem anonimowej i bezpłatnej rozmowy telefonicznej pod numerem 720 720 020.
Empatyczna komunikacja
Hejt jest szeroko rozumiany jako działania mające na celu zranienie innych, obejmujące mowę nienawiści, przemoc psychiczną, manipulację czy szantaż. Najczęstszymi powodami hejtu są wygląd i poglądy. T-Mobile wraz z Fundacją SEXED.PL, zachęcają ludzi do przełamywania barier i przeciwstawiania się milczącej akceptacji przemocy werbalnej. W ramach kampanii marki edukują w zakresie empatycznej i pełnej szacunku komunikacji.
Hejt często rani bardziej niż nam się wydaje, bo trafia w nasze stare, niewidoczne rany. Jeśli w dzieciństwie słyszeliśmy nieustanną krytykę i nie czuliśmy wsparcia, takie komentarze mogą brzmieć znajomo i wydawać się prawdziwe. Zamiast je odrzucić, zaczynamy w nie wierzyć, bo pasują do obrazu siebie, który nosimy w środku, mimo że to nie ma nic wspólnego z naszą wartością. W ten sposób hejt nie tylko boli, ale też pogłębia nasze wcześniejsze poczucie braku wartości. – mówi Miri Palak, seksuolożka, koordynatorka zespołu pomocowego SEXEDPL.
Jak radzić sobie z hejtem?
Nie jest to łatwe, bo zjawisko to szybko się rozprzestrzenia i jak pokazują badania T-Mobile, osoby, które doświadczyły hejtu, są pięć razy bardziej skłonne same hejtować, często w wyniku prowokacji lub w odwecie. Zaś co czwarty Polak woli ignorować problem, gdy widzi nienawiść w sieci. A to właśnie odpowiednia reakcja – zarówno osób, które doświadczają hejtu, jak i ich bliskich, jest kluczowa, aby minimalizować jego moc. Znaczna część społeczeństwa nie zna kar za hejt lub uważa je za niewystarczające, co sugeruje potrzebę kampanii edukacyjnych i nacisku na konsekwencje prawne hejtu.
Hejt nie jest bezkarny, a prawo dostarcza nam narzędzia, jak takiego hejtera, który swoim zachowaniem wypełni znamiona przestępstwa, ukarać. Hejt to może być znieważanie drugiej osoby, zniesławienie czy mówienie nieprawdziwych informacji, ale może przybierać jeszcze gorsze formy, jak np. stalking czy groźby karalne. I na to nigdy nie powinno być zgody – mówi Marcin Kruszewski, prawnik, twórca internetowy.
To wszystko pokazuje, że hejt jest realnym problemem i poprzez takie działania jak kampania #HejtOutLoveIn zarówno twórcy, jak i odbiorcy treści w sieci mogą nabyć odpowiednią wiedzę dotyczącą rozpoznawania hejtu oraz strategii radzenia sobie z nim. Nie możemy pozwolić, aby głos hejterów był najbardziej słyszalny w internecie. Pokażmy, że jest nas więcej.
Zachęcamy wszystkich do dołączania do kampanii i wrzucania do social mediów swoich historii albo dzielenia się pozytywnym przekazem, oznaczając #HejtOutLoveIn.
Pliki do pobrania
Inne artykuły

22.05.2025Ania Morawiec
Internetowi twórcy mówią #HejtOutLoveIn na festiwalu See Bloggers

20.05.2025Milena Kiraga
T-Mobile przyspiesza – nowe prędkości transferu w popularnym abonamencie

20.05.2025Mateusz Marciniak
Friendly Workplace? W T-Mobile to nie tytuł – to strategia
