T-Mobile laureatem w konkursie „Dobroczyńca Roku 2025”

23.05.2025Marlena Czaplak
T‑Mobile Polska po raz kolejny udowadnia, że zaangażowanie społeczne i ekologiczne może przekładać się na realną zmianę. W konkursie „Dobroczyńca Roku 2025”, organizowanym przez Akademię Filantropii w Polsce, nasza kampania „Stare telefony działają cuda”, zrealizowana już po raz drugi we współpracy ze Szlachetną Paczką, zdobyła tytuł laureata w kategorii „Ochrona środowiska i klimatu”. W tegorocznej edycji najbardziej prestiżowego plebiscytu CSR w Polsce kapituła oceniła aż124 zgłoszonych projektów, a statuetki trafiły jedynie do 15 organizacji. To dowód na to, że nasze działania mają mierzalny i odczuwalny wpływ na otoczenie. To już kolejna nagroda T‑Mobile w tym prestiżowym konkursie – wcześniej zostaliśmy wyróżnieni za wieloletni program „Pomoc Mierzona Kilometrami”, który aktywizował tysiące osób do niesienia dobra poprzez ruch.
Celem akcji „Stare telefony działają cuda”, którą realizujemy już drugi rok we współpracy ze Szlachetną Paczką jest zbiórka starych, nieużywanych telefonów w sieci salonów T-Mobile w całej Polsce. Potem trafiają one do recyklingu, a komponenty z oddanych urządzeń są wykorzystywane do produkcji nowych telefonów, co przyczynia się do ograniczenia elektrośmieci i ochrony planety. Projekt łączy więc ochronę środowiska z konkretną pomocą dla rodzin w trudnej sytuacji życiowej - dzięki odzyskiwaniu nieużywanych telefonów dajemy drugie życie urządzeniom, a jednocześnie tworzymy przestrzeń na nowy start dla najbardziej potrzebujących.

W ubiegłym roku kampania realizowana była w trzech etapach:
  • Gra Paczka – innowacyjne wydarzenie gamingowe, w którym T-Mobile jako partner główny zachęcał środowisko graczy do udziału w zbiórce telefonów, realizując ponad 600 godzin streamów i zbierając ponad 200 tys. zł na rzecz Szlachetnej Paczki.
  • Szlachetna Paczka – podczas kampanii okołoświątecznej T-Mobile włączył się w centralne działania NGO, organizując m.in. koncert świąteczny w Łodzi, podczas którego zebrano ponad 1000 telefonów. W wydarzeniu uczestniczyli znani artyści, m.in. Mery Spolsky i Stanisław Soyka. Firma wsparła również akcję kampanią promocyjną w telewizji, internecie oraz reklamami outdoorowymi. Zgodnie z ideą przełamywania barier powstał także wyjątkowy utwór „Wszyscy to my”, który połączył ze sobą różne światy - muzyczne, społeczne, pokoleniowe oraz kulturowe. Do współpracy przy kampanii zaproszono znanego, polskiego rapera Pezeta, który nigdy nie szedł utartą ścieżką, bo sam ma w zwyczaju wyznaczenie trendów oraz pierwszą damę polskiej sceny operowej, mezzosopranistkę Małgorzatę Walewską.
  • Działania całoroczne – poza cyklicznymi akcjami, T-Mobile prowadzi stałą zbiórkę telefonów w swoich salonach oraz promuje recykling w kanałach komunikacji firmy i NGO. Do akcji może dołączyć każdy, niezależnie od tego, z usług której sieci korzysta. Co roku do pomocy aktywnie włączają się także pracownicy, którzy biorą udział w wolontariacie i przygotowują paczki dla potrzebujących rodzin.
Dzięki tej współpracy, w 2024 roku pomoc Szlachetnej Paczki dotarła do ponad 17 tysięcy rodzin w Polsce – osób ubogich, chorych, z niepełnosprawnościami, zarówno dzieci, rodzin, jak i samotnych seniorów.

Jako firma odpowiedzialna społecznie, wierzymy, że biznes to nie tylko technologia i usługi, ale przede wszystkim ludzie i planeta, na której żyjemy. Kampania „Stare telefony działają cuda” to dla nas sposób, by realnie wpływać na ochronę środowiska, a jednocześnie pomagać tym, którzy potrzebują wsparcia. Razem ze Szlachetną Paczką pokazujemy, że nawet mały gest, jak oddanie starego telefonu, może mieć wpływ na czyjeś życie.” – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG, T-Mobile Polska.

„Projekt „Stare telefony działają cuda” doskonale wpisuje się w ideę naszej kampanii #BurzymyBariery. Pokazuje, jak wielką moc ma wspólne pomaganie. Łączy ludzi, zbliża ich do siebie, daje impuls do działania i budowania relacji. Często podczas tych inicjatyw powstają przyjaźnie i prawdziwe historie wsparcia. To wartości, które są niezwykle ważne dla naszej marki” – mówi Paulina Rekosz, Dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką i Customer Experience T‑Mobile Polska.



Partnerstwo T-Mobile i Szlachetnej Paczki opiera się na otwartym dialogu, transparentności i wspólnym podejmowaniu decyzji, co pozwala szybko reagować na potrzeby i osiągać najlepsze efekty.

Więcej informacji o akcji można znaleźć na stronie: https://www.t-mobile.pl/szlachetnapaczka.
 

Inne artykuły

Bądźmy w kontakcie

Jesteś dziennikarzem lub blogerem? Zarejestruj się, by być na bieżąco z informacjami prasowymi.

Zapisując się do newslettera zgadzasz się z Regulaminem. Otwórz pełną treść zgody. W każdym momencie możesz wycofać zgodę.