Konrad Mróz06.05.2020

Jakość na piątkę - T-Mobile ponownie z certyfikatem Best in Test dla najlepszej sieci w Polsce

O tym, jak ogromną rolę w naszym życiu odgrywa telekomunikacja, nie trzeba obecnie nikogo już przekonywać. Ostatnie tygodnie dobitnie pokazały, że telefonia i internet to nie tylko dodatek do naszej codzienności, ale często jedyne narzędzie pracy czy nauki. T-Mobile od lat intensywnie pracował nad zapewnieniem wysokiej jakości sieci, która dziś okazuje się szczególnie istotna. I efekty tych działań są widoczne – operator już po raz piąty uzyskał certyfikat Best in Test. Na tym jednak nie koniec. T-Mobile już teraz planuje kolejne kroki, które pozwolą na, tak bardzo potrzebny, dalszy rozwój cyfryzacji.

Bez wątpienia sytuacja w Polsce i na świecie stanowi największe wyzwanie dla infrastruktury telekomunikacyjnej operatorów. Z dnia na dzień gwałtownie wzrosło zapotrzebowanie na usługi telekomunikacyjne zarówno wśród firm, jak i użytkowników indywidualnych. Tylko w ostatnich tygodniach klienci T-Mobile w Polsce wykonują średnio o 40% połączeń więcej i przesyłają nawet o 20% więcej danych niż zaledwie kilka tygodni wcześniej.

Do obsłużenia tak dużego ruchu niezbędna jest duża i dobrze przygotowana sieć. Osiągnięcie odpowiedniej jakości wymaga jednak niezawodnej infrastruktury oraz czasu, dlatego T-Mobile od lat udoskonala swoje usługi, czego dowodem są wyniki corocznego badania jakości sieci operatorów realizowanego przez niezależną firmę umlaut (wcześniej P3 Communications). Dotychczas firma certyfikująca porównywała jakość sieci operatorów czterokrotnie i za każdym razem na pierwszej pozycji uplasował się T-Mobile.

T-Mobile z certyfikatem Best in Test po raz piąty z rzędu

Nie inaczej było również w tym roku. Ośrodek badawczy przeanalizował oceny z badania usług głosowych, usług transmisji danych oraz wyniki pochodzące od źródeł zewnętrznych działających na polskim rynku. Po raz piąty z rzędu T-Mobile osiągnął najwyższy wynik pośród wszystkich operatorów, uzyskując w tym roku 919 punktów na 1000 możliwych i wygrywając w kategorii połączeń głosowych i internetu mobilnego we wszystkich trzech obszarach (miasta, miejscowości, drogi). Jednocześnie tegoroczny wynik jest najlepszym w historii badania w Polsce.

  • Kolejna wygrana to dla nas olbrzymi powód do zadowolenia i dumy z ostatnich lat intensywnej pracy i zrealizowanych inwestycji w rozwój sieci. Dokładaliśmy wszelkich starań, aby klienci byli nie tylko zadowoleni z naszych usług, ale mieli też do nas zaufanie i przekonanie, że mogą na nas polegać zawsze, niezależnie od okoliczności. I tak właśnie jest, czego dowodzą kolejne rankingi, w których sami użytkownicy wskazują nas jako najlepszą sieć. Jesteśmy jeszcze bardziej zmotywowani, aby wciąż się rozwijać i dostarczać najlepsze rozwiązania technologiczne

    skomentował Andreas Maierhofer, Prezes T-Mobile Polska.

 

  • Bardzo poważnie podchodzimy do wyników tego badania. Dzięki zaangażowaniu firmy zewnętrznej mamy obiektywną i pozbawioną emocji ocenę pracy wykonanej przez nas, ale również i przez naszych konkurentów. Szczegółowe wyniki badania są dla nas cennym źródłem danych do analizy i planowania dalszych działań

    komentuje Petri Pehkonen – CTIO T-Mobile Polska

  • Kolejne zwycięstwo jest dla mnie osobiście, jak i dla całego mojego zespołu, powodem do zadowolenia, ale również informacją, że konsekwentnie dobrze odpowiadamy na potrzeby klientów.

 

Badanie Best in Test realizowane było przez firmę certyfikującą w styczniu i lutym 2020 roku. Podobnie jak w latach ubiegłych, odbyło się ono z wykorzystaniem źródeł crowdsource i drive test, czyli samochodów wyposażonych w sprzęt pomiarowy z kartami SIM każdego z operatorów. Pojazdy pokonały dystans 11 000 km, odwiedzając różnej wielkości miasta (52% dystansu) i miejscowości (17%) oraz wykonując pomiary na łączących je drogach (31%). Odwiedzony przez samochody testowe obszar odpowiada 22% populacji kraju. Łącznie w czasie badania wykonano ponad 18 100 próbek połączeń głosowych oraz blisko 185 000 próbek transmisji danych dla 9 różnych typów aktywności.

  • Gratuluję T-Mobile Polska, uzyskania po raz piąty z rzędu tytułu „Best in Test”. Obserwujemy wyraźną i ciągłą poprawę jakości sieci w ciągu ostatnich lat. Jako de facto branżowy standard, nasza metodologia testów porównawczych koncentruje się na jakości sieci z perspektywy klienta. Naszym najwyższym priorytetem jest rzetelna i przejrzysta ocena globalnego rozwoju sieci, podniesienie ich jakości i wydajności, a ostatecznie osiągnięcie ulepszeń dla każdego klienta

    komentuje Hakan Ekmen - CEO Telecommunication, umlaut.

 

Obecnie klienci T-Mobile mogą korzystać z 11 550 stacji bazowych w Polsce, z których już ponad 9330 oferuje agregację od 2 do 4 pasm częstotliwości, co technologicznie pozwala na osiąganie prędkości przesyłania danych do 790 Mbps oraz obsłużenie większej liczby klientów.

W ostatnim roku do najważniejszych inwestycji należał rozpoczęty projekt modernizacji sieci, w ramach którego w aglomeracji warszawskiej zmodernizowane zostały wszystkie stacje bazowe, z których mogą korzystać klienci. Zainstalowano najnowocześniejszą infrastrukturę radiową, na wszystkich stacjach agregowane są 3 lub 4 pasma częstotliwości, a także zastosowano technologię MIMO 4x4, która pozwala na oferowanie wyższych prędkości przesyłania danych. Ważnym elementem projektu było również przygotowanie sieci do obsługi technologii 5G z wykorzystaniem częstotliwości 2100 MHz, które już teraz są w posiadaniu T-Mobile. Już w lutym T-Mobile dysponował 800 takimi stacjami, a w maju ta liczba wzrosła do 1460. Zgodnie z przyjętym projektem T-Mobile planuje przygotować do końca pierwszego półrocza 2020 roku 1600 stacji obsługujących sieć 5G na posiadanych częstotliwościach.

 

PODZIEL SIĘ

Polski English
T-Mobile Polska