Startuje konkurs „Telekom Challenge” z pulą 700 tysięcy euro do wygrania
Międzynarodowy konkurs „Telekom Challenge” jest skierowany do szerokiej grupy osób związanych z rozwojem nowych technologii: naukowczyń i ekspertów (indywidualnie oraz w zespołach) zarówno na uniwersytetach, w centrach badawczych, jak i w środowisku korporacyjnym i start-upowym.
Wyzwanie, które w tym roku T-Labs stawia przed uczestnikami i uczestniczkami, nosi nazwę „Dystrybucja danych w sieciach domowych” (eng. “Data distribution in home networks”). Zadanie konkursowe będzie dotyczyło dwóch odrębnych obszarów, a zgłaszający mogą wybrać tylko jeden, w którym wezmą udział:
- obszar badawczy – związany ze stworzeniem pracy naukowej, odpowiadającej na pytanie „Co będzie kolejnym po Wi-Fi standardem zapewniającym dystrybucję danych w sieciach domowych?”
- obszar rozwojowy – związany ze stworzeniem koncepcji (technical proof of concept), odnoszącej się do tego „W jaki sposób można zapewnić bezpieczną dystrybucję danych w sieciach domowych?”.
Dlaczego warto wziąć udział w „Telekom Challenge”?
Udział w konkursie „Telekom Challenge” jest bezpłatny, a aplikacje w formie krótkiej propozycji można składać do 15 marca. Z nadesłanych projektów jury wyłoni po dziesięciu finalistów z każdego obszaru. Wybrana dwudziestka będzie miała czas na dopracowanie swoich pomysłów od kwietnia do końca sierpnia.
Za udział w konkursie finaliści i finalistki otrzymają dotację w wysokości 25 000 euro w części rozwojowej i 2 000 euro w części badawczej. Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się we wrześniu 2021. Autor bądź autorka zwycięskiego projektu w części rozwojowej otrzyma 150 000 euro, a zwycięzca lub zwyciężczyni części badawczej – 75 000 euro.
Szczegółowe informacje na temat konkursu „Telekom Challenge” można znaleźć na stronie www.telekom-challenge.com.
Do 15 marca naukowcy, ekspertki, start-upy i wszystkie osoby związane z rozwojem technologii mogą zgłaszać swoje projekty w międzynarodowym konkursie „Telekom Challenge”, organizowanym grupę Deutsche Telekom, do której należy T-Mobile Polska. Innowacyjne idee z zakresu dystrybucji danych w sieciach domowych i jej bezpieczeństwa zostaną nagrodzone łączną kwotą aż 700 tysięcy euro, z czego do głównego zwycięzcy lub zwyciężczyni trafi 150 tys. euro.