Uwierzytelnianie kart płatniczych i kredytowych w Heyah 01

29.06.2021MILENA TKACZYK

Zgodnie z postanowieniami unijnej dyrektywy dotyczącej regulacji usług płatniczych Payment Services Directive 2 (PDS2) wprowadzony został jednolity rynek płatności w krajach Unii Europejskiej, Norwegii, Liechtensteinie i Islandii. W związku z tym zmieniły się też wewnętrzne przepisy w poszczególnych państwach członkowskich, w tym w Polsce, dlatego podczas usług płatniczych wymagane jest silne uwierzytelnienie karty płatniczej lub kredytowej.

Silne uwierzytelnienie, czyli jakie?

Silne uwierzytelnienie to sposób, w jaki powinna być zweryfikowana tożsamość użytkownika usług płatniczych podczas wykonywania poszczególnych operacji. W przypadku silnego uwierzytelnienia mowa o dwuetapowym procesie weryfikacji tożsamości użytkownika, przy wykorzystaniu co najmniej dwóch z trzech poniższych kategorii:

  • coś, co użytkownik wie (np. hasło, PIN),
  • coś, co użytkownik posiada (np. smsKod przesyłany na smartfon, token, zaufane urządzenie mobilne),
  • cechy charakterystyczne użytkownika (np. biometria).

 

Podpiąłeś kartę w Heyah 01 po 1 stycznia 2021 r.? Sprawdź te informacje

Jeśli korzystasz z usługi Heyah 01 i po 1 stycznia 2021 r. ustawiłeś swoją kartę płatniczą lub kredytową w aplikacji „Moja Heyah” jako domyślą, powinieneś dokonać uwierzytelnienia karty. Aby dopełnić tej formalności, należy zalogować się do aplikacji „Moja Heyah” (dla Android: http://www.heyah.pl/aplikacja; dla iOS: http://www.heyah.pl/aplikacja1) i postępować zgodnie z informacjami wysłanymi na Twój adres e-mail.

Aktualnie płacąc w internecie kartą płatniczą, transakcje są zabezpieczane usługą 3D Secure. Transakcja jest potwierdzana jednorazowym kodem, który otrzymujesz na numer telefonu. Po uwierzytelnieniu w celu autoryzacji transakcji internetowej będzie wymagane:

  • podanie danych karty: numeru karty, daty ważności, kodu CVC2/CVV2 (trzycyfrowego numer, który znajduje się na odwrocie karty),
  • podanie kodu 3D Secure z SMS-a lub
  • potwierdzenie transakcji w aplikacji bankowej.

A co z osobami, które nie zdecydują się uwierzytelnić swoich kart? Tacy użytkownicy nie będą mogli korzystać z połączeń międzynarodowych, roamingu oraz połączeń, SMS-ów i MMS-ów na numery premium, ponieważ te usługi na ich kontach zostaną zablokowane po braku akceptacji przez banki płatności z nieuwierzytelnionej karty.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.sklep.heyah.

Troska o bezpieczeństwo danych i płatności naszych klientów jest dla nas priorytetem. Dlatego przypominamy, że użytkownicy Heyah 01, którzy dodali kartę płatniczą lub kredytową w aplikacji „Moja Heyah” po 1 stycznia br., powinni dokonać jej uwierzytelnienia – dzięki temu będą mogli swobodnie korzystać ze wszystkich usług na terenie Unii Europejskiej.

Inne artykuły

25.03.2024Mateusz Marciniak

Poczuj wiosnę z Magenta Moments w T-Mobile!

W powietrzu czuć już zbliżającą się wiosnę, przyroda powoli budzi się do życia, a my mamy coraz więcej energii. W T-Mobile też coś mamy - coraz więcej atrakcyjnych ofert i bonusów w ramach Programu Magenta Moments, abyście mogli...
Czytaj więcej
24.03.2024Adrianna Maron

Innowacyjna bojka analityczna T-Mobile zbada stan Wisły w Krakowie

T-Mobile kontynuuje misję wprowadzania innowacyjnych rozwiązań IoT, mających na celu ochronę środowiska i poprawę jakości życia mieszkańców. W odpowiedzi na potrzeby lokalnej społeczności oraz we współpracy ze Stowarzyszeniem...
Czytaj więcej
22.03.2024Barbara Rożyńska

T-Mobile ponownie w(y)łącza się w „Godzinę dla Ziemi”

T-Mobile dba o dobry klimat i już od ponad dekady angażuje się w obchody globalnej inicjatywy „Godzina dla Ziemi”. Już w najbliższą sobotę, 23 marca, światła w siedzibie głównej operatora oraz charakterystyczne magentowe...
Czytaj więcej

Bądźmy w kontakcie

Jesteś dziennikarzem lub blogerem? Zarejestruj się, by być na bieżąco z informacjami prasowymi.

Zapisując się do newslettera zgadzasz się z Regulaminem. Otwórz pełną treść zgody. W każdym momencie możesz wycofać zgodę.