T-Mobile odzyskuje zasoby częstotliwości pod nowe technologie i od 26 września oficjalnie rozpoczyna proces stopniowego wyłączenia 3G na terenie kraju

13.09.2022Milena Tkaczyk

Wyłączenie 3G to jeden z etapów przygotowania sieci T-Mobile na stale rosnące zapotrzebowanie na przesył danych. Odzyskane w tym procesie zasoby częstotliwości pozwolą na szybkie uruchomienie na tych samych obszarach kraju sieci najnowszej generacji – szybszych, bardziej wydajnych, oferujących znacznie większy komfort pracy. Dla klientów oznacza to lepszą jakość połączeń głosowych dzięki obsłudze VoLTE, wzrost prędkości przesyłania danych, a także pełny dostęp do sieci 5G wraz z jej zwiększoną szybkością, pojemnością i niezawodnością.

 

Już podczas pilotażowego wyłączenia 3G w czterech powiatach województwa świętokrzyskiego proces był praktycznie nieodczuwalny dla klientów T-Mobile, a ci, którzy do tej pory korzystali jeszcze ze starszych rozwiązań pozytywnie oceniali proces migracji na nowsze technologie. Po udanym pilotażu w województwie świętokrzyskim operator przyjął ten obszar za punkt wyjścia do dalszego działania i od 26 września rozpocznie oficjalne wygaszanie sieci starszej generacji na południu Polski. Po zakończeniu tego procesu w południowej Polsce T-Mobile rozpocznie sukcesywne unowocześnianie technologii w kolejnych regionach, w tym w centrum i na północy kraju. Całkowite wyłączenie sieci 3G T-Mobile w Polsce planowane jest na koniec 2023 roku.

Zarówno klienci biznesowi, jak indywidualni, których karty SIM lub urządzenia nie są dostosowane do obsługi nowych standardów, głównie 4G/LTE, 5G oraz VoLTE, byli informowani o tym przez T-Mobile od ponad roku. Na tym operator nie poprzestaje, do klientów została teraz skierowana specjalna akcja komunikacyjna, w ramach której otrzymają informację, kiedy dokładnie dojdzie do wyłączenia 3G w ich regionie. Klienci korzystający ze starszych kart SIM, które nie są dostosowane do pracy w sieciach nowej generacji, otrzymali możliwość darmowej wymiany kart w salonach i sklepach T-Mobile. Konsultanci pomagają również zweryfikować, czy posiadany model telefonu obsługuje nowsze standardy sieciowe. Jeśli nie, klienci odnajdą w ofercie T-Mobile modele urządzeń we wszystkich przedziałach cenowych, w zależności od potrzeb i wymagań.

Co ważne, wyłączenie technologii 3G na danym obszarze firma poprzedza każdorazowo:
•    wykonanie szczegółowych analiz,
•    identyfikacja wszystkich terminali M2M obsługiwanych przez warstwę 3G stacji bazowej, zapewniającą pokrycie sygnałem radiowym wskazanego terenu,
•    weryfikacja czy wykryte terminale poza 3G wspierają również sieć 2G lub LTE,
•    kompleksowa i odpowiednio wcześniej przygotowaną akcją informacyjną do klientów.

Wprowadzane zmiany nie mają najmniejszego wpływu na technologie NB-IoT oferowane przez 
T-Mobile.

Więcej informacji na temat zmian można znaleźć na specjalnie przygotowanej stronie: https://www.t-mobile.pl/c/wylaczamy3g.
 

Po przeprowadzeniu dokładnych testów i próbnym wyłączeniu sieci 3G w wybranych powiatach na południu Polski T-Mobile rozpoczyna proces wygaszania starej technologii na terenie całego kraju. Wyłączenie 3G to naturalny krok w rozwoju komunikacji mobilnej: ta wdrażana przeszło 20 lat temu jest stopniowo wypierana przez nowsze sieci 4G i 5G. Skorzystają na tym wszyscy pozostający w zasięgu magentowego operatora.

Inne artykuły

19.11.2024Marlena Czaplak-Książek

Po raz kolejny rusza akcja świąteczna T-Mobile i Szlachetnej Paczki pod hasłem...

T-Mobile, zgodnie z ideą przełamywania barier, w akcji Stare telefony działają cuda połączył ze sobą różne światy:​ muzyczne, społeczne, pokoleniowe oraz kulturowe, bo takie nieoczywiste spotkania inspirują,...
Czytaj więcej
19.11.2024Katarzyna Sosnowska

Ostrzegamy przed kampanią podszywającą się pod T-Mobile Polska

Ostrzegamy przed oszustwem, w którym przestępcy wysyłają fałszywe wiadomości, zachęcające do udziału w rzekomej loterii. W treści wiadomości odbiorca dostaje informację, że w zamian za wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji z usług...
Czytaj więcej
14.11.2024Jakub Chajdak

Zadowoleni klienci wybierają więcej usług T-Mobile - rosnąca baza klientów,...

W trzecim kwartale 2024 r. T-Mobile Polska:
  • Zwiększył liczbę klientów usług mobilnych o 193 tys. i o 90 tys. liczbę klientów usług szerokopasmowych;
  • Zwiększył przychody i...
Czytaj więcej

Bądźmy w kontakcie

Jesteś dziennikarzem lub blogerem? Zarejestruj się, by być na bieżąco z informacjami prasowymi.

Zapisując się do newslettera zgadzasz się z Regulaminem. Otwórz pełną treść zgody. W każdym momencie możesz wycofać zgodę.