Rozmowy telefoniczne, wiadomości, memy czy emotikony stają się współczesnym językiem bliskości - raport T-Mobile.

W ramach kampanii #BurzymyBariery chcemy przypominać o tym, że technologia działa najlepiej wtedy, gdy służy człowiekowi – pomaga przełamywać milczenie i budować relacje. I że najlepszym rozwiązaniem jest skupienie się nie na świecie cyfrowym, ale osobach, które są tuż obok nas. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się temu, jak naprawdę rozmawiamy w polskich rodzinach i co sprawia, że czasem – mimo dobrych intencji – nie potrafimy się usłyszeć.
– W T-Mobile od lat pomagamy ludziom być bliżej – dzięki technologii, ale też poprzez zrozumienie tego, co naprawdę łączy. Nasz raport pokazuje, że choć dzięki innowacjom cały świat wydaje się być na wyciągnięcie ręki, wciąż najważniejsze połączenie to to z drugim, bliskim człowiekiem – mówi Maximiliano Bellassai, członek zarządu, dyrektor ds. B2C w T-Mobile. – Dlatego w ramach naszej kampanii #BurzymyBariery, ale i codziennej pracy, będziemy stale przypominać, że rozmowa to najprostszy oraz najlepszy sposób budowania więzi i że zawsze warto znaleźć na nią czas.
Rozmowa – najprostszy sposób na bliskość
Codzienne rozmowy to fundamentalna nić łącząca pokolenia i wzmacniająca relacje rodzinne. Badanie T-Mobile pokazuje, że Polki i Polacy zdają się to dostrzegać: 2/3 badanych przyznaje, że komunikacja stanowi ważny element budowania więzi w ich rodzinie. Co ważne, niekoniecznie chodzi przy tym wyłącznie o pogłębione dyskusje. To właśnie te pozornie błahe rozmowy – o obiedzie, pogodzie czy tym, jak minął dzień – dla 71% Polaków tworzą prawdziwy fundament bliskości, co nie znaczy, że należy unikać trudniejszych tematów. Rozmowy o emocjach i uczuciach są z kolei ważne dla 68% badanych.

I choć dla ponad trzech czwartych osób główną okazją do porozmawiania z bliskimi są wspólne posiłki, to dużą rolę w podtrzymywaniu kontaktów odgrywają połączenia telefoniczne – 46% Polaków regularnie korzysta z tej możliwości. Co ciekawe, im jesteśmy starsi, tym częściej korzystamy właśnie z tej metody dbania o relacje na odległość – w pokoleniu Baby Boomers (osoby urodzone w latach 1946–1964), odsetek osób dzwoniących do rodziny czy przyjaciół wzrasta do 57%.
A jaką rolę w rodzinnych relacjach odgrywa technologia? 58% z nas postrzega ją jako most łączący pokolenia, a nie barierę. Rozmowy telefoniczne, wiadomości, memy czy emotikony stają się współczesnym językiem bliskości. Jednocześnie 30% badanych przyznaje, że w ich rodzinach zdarzają się konflikty o czas spędzany z telefonem. Od prawdziwych rozmów odciągają przede wszystkim social media (34%), komunikatory (23%), filmy i seriale (20%).
Więcej na temat roli rozmów i tematach tabu w polskich rodzinach dowiecie się w raporcie T-Mobile „Nie tylko dobre rady. O sile słów i bliskości w rodzinie”.
Badania były inspiracją do stworzenia dwóch spotów telewizyjnych, w których rodzina bierze udział w teleturnieju i odpowiada na pytania dotyczące komunikacji w rodzinie. W jednym ze spotów wystąpił ambasador T-Mobile Polska Dawid Podsiadło.
Spot emitowany jest w telewizji i radiu od pierwszego października. Kampanii towarzyszą też hasła na billboardach, które pojawią się w całej Polsce, kampania w kanałach digitalowych i mediach społecznościowych oraz specjalny odcinek podcastu Dobra Rozmowa.
Raport „Nie tylko dobre rady. O sile słów i bliskości w rodzinie” T-Mobile Polska został zrealizowany w oparciu o badanie jakościowe oraz badanie ilościowe przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 1005 dorosłych Polaków. Raport jest częścią kampanii #BurzymyBariery, której celem jest niwelowanie barier komunikacyjnych oraz przypominanie o sile dialogu, bliskości i porozumienia w codziennym życiu. Kampania #BurzymyBariery przypomina, że każda rozmowa – ta przez telefon, przy stole czy w drodze do szkoły – ma moc budowania bliskości. Czasem wystarczy jedno słowo, by zburzyć mur milczenia.
Pliki do pobrania
Inne artykuły

Wielki finał 2. urodzin Magenta Moments - ciesz się nielimitowanym internetem i...

Świętuj urodziny Magenta Moments z urodzinowymi niespodziankami!

