Ostrzegamy przed oszustami podszywającymi się pod T-Mobile!

W ostatnim czasie otrzymaliśmy wiele zgłoszeń dotyczących działań oszustów podszywających się pod T-Mobile. Komunikat zachęca do wzięcia udziału w ankietach, które umożliwią wygranie wartościowych nagród, w tym najnowszych smartfonów. Prosimy o zachowanie czujności!

W T-Mobile prowadzimy badania satysfakcji klienta, w tym ankiety, dzięki którym możemy nieustannie pracować nad ciągłym ulepszaniem naszych usług. Zachęcamy do udziału w tych badaniach i dziękujemy za każdy głos w tej sprawie! Zwracamy jednocześnie uwagę na to, że w naszej komunikacji nigdy nie prosimy o podawanie wrażliwych danych. Poniżej opisujemy model działania oszustów. 

W jaki sposób działa oszustwo i jak je rozpoznać?
Użytkownik otrzymuje wiadomość z informacją o możliwości wygrania atrakcyjnego smartfona, w zamian za wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji świadczonych przez T-Mobile usług. Następnie wysyłana jest do niego kolejna wiadomość z informacją o właściwym wypełnieniu ankiety, a w niej link/przekierowanie do strony wyboru wygranego urządzenia. Następnie klient proszony jest o podanie swoich danych osobowych, bankowych i o dokonanie płatności za przesyłkę. 
 

Takie działanie to element phishingu, czyli metody wyłudzania danych poprzez podawanie się za inną osobę lub instytucję, a w tym przypadku T-Mobile Polska.

Przestrzegamy przed podawaniem danych, które miałyby posłużyć do opłacenia przesyłki lub klikaniem w jakiekolwiek linki, znajdujące się w treści takich wiadomości/reklam/stron internetowych. To wyłudzenie danych, dające przestępcom możliwość sklonowania telefonu i wyciągnięcia poświadczeń z aplikacji bankowych, co może doprowadzić do nieautoryzowanych przelewów i wyczyszczenia konta bankowego. 

Jeżeli otrzymamy podobną wiadomość należy zwrócić uwagę nie tylko na styl w jakim została napisana (a w tym widoczne błędy językowe), ale też z jakiego adresu/numeru ją otrzymaliśmy oraz gdzie odsyła nas link, jeśli już w niego kliknęliśmy. „Czerwonką lampkę” powinna nam zapalić również treść, wskazująca na to, że musimy podać wrażliwe dane i pozostało nam niewiele czasu na zgłoszenie lub, że nagrody są limitowane.

Prosimy o zachowanie czujności oraz zgłaszanie tego typu sytuacji na adres: boa@t-mobile.pl  

  • W przypadku otrzymanej wiadomości sms, prosimy o przesłanie nam screenu pełnej wiadomości, z widocznym jej adresatem oraz linkami .
  • W przypadku otrzymanej wiadomości mail, przesłanie pliku z oryginalną wiadomością w formacie .eml lub .msg jako załącznik. (Otwórz podejrzaną wiadomość, następnie File/Plik -> Save as/Zapisz jako. Otrzymany plik proszę załączyć w mailu wysłanym na adres boa@t-mobile.pl

Poniżej przesyłamy przykład takiej wiadomości.

Inne artykuły

22.11.2024Adrianna Maron

Startuje Black Week w T-Mobile! Łap smartfona nawet o 800 zł taniej

Gdy z okazji Black Week lecą ceny, łap smartfony w T-Mobile! Dla tych, którzy wciąż szukają prezentów na Święta albo po prostu chcą kupić urządzenia w dobrych cenach, mamy atrakcyjne zniżki na najpopularniejsze i najbardziej...
Czytaj więcej
19.11.2024Marlena Czaplak-Książek

Po raz kolejny rusza akcja świąteczna T-Mobile i Szlachetnej Paczki pod hasłem...

T-Mobile, zgodnie z ideą przełamywania barier, w akcji Stare telefony działają cuda połączył ze sobą różne światy:​ muzyczne, społeczne, pokoleniowe oraz kulturowe, bo takie nieoczywiste spotkania inspirują,...
Czytaj więcej
19.11.2024Katarzyna Sosnowska

Ostrzegamy przed kampanią podszywającą się pod T-Mobile Polska

Ostrzegamy przed oszustwem, w którym przestępcy wysyłają fałszywe wiadomości, zachęcające do udziału w rzekomej loterii. W treści wiadomości odbiorca dostaje informację, że w zamian za wypełnienie ankiety dotyczącej satysfakcji z usług...
Czytaj więcej

Bądźmy w kontakcie

Jesteś dziennikarzem lub blogerem? Zarejestruj się, by być na bieżąco z informacjami prasowymi.

Zapisując się do newslettera zgadzasz się z Regulaminem. Otwórz pełną treść zgody. W każdym momencie możesz wycofać zgodę.