Deutsche Telekom najcenniejszą marką telekomunikacyjną na świecie

23.01.2024Adrianna Maron
Najcenniejsza marka w Europie, najcenniejsza marka telekomunikacyjna na świecie i dziewiąte miejsce w rankingu ogólnym – tak można podsumować wynik Grupy Deutsche Telekom, której częścią jest T-Mobile Polska, w opublikowanym raporcie Brand Finance Global 500. Co więcej, kolejny rok z rzędu Grupa DT poprawiła też wartość marki – obecnie wynosi ona 73,3 mld dolarów i jest wyższa o 17 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.
Brytyjski Instytut Badań Rynkowych “Brand Finance” opublikował na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos wyniki corocznego badania "Brand Finance Global 500". Z raportu wynika, że Deutsche Telekom jest jedną z najcenniejszych marek na świecie, zajmując wysokie, dziewiąte miejsce w zestawieniu. Oznacza to awans aż o dwie pozycje w porównaniu z ubiegłym rokiem. Należy podkreślić, że Deutsche Telekom jest jedyną europejską firmą w pierwszej dziesiątce rankingu, po raz pierwszy stając się również najcenniejszą marką telekomunikacyjną na świecie, pokonując Verizon i AT&T. Jeśli chodzi o Europę, Deutsche Telekom pozostaje też najwyżej sklasyfikowaną marką korporacyjną. Za najbardziej wartościową marką na świecie uznano Apple, a na dalszych miejscach znalazły się: Microsoft, Google i Amazon.  

Obecna wartości marki Deutsche Telekom jest najwyższa w historii firmy i według badania wyniosła 73,3 miliardy dolarów. To wzrost o 17 procent w porównaniu z poprzednim rokiem (62,9 mld USD) i aż o 84 procent w stosunku do roku 2020. W tym czasie Deutsche Telekom awansował z czwartego miejsca na najsilniejszą markę telekomunikacyjną na świecie.

"Dołączenie do grona 10 najsilniejszych marek na świecie to ogromny sukces dla naszej firmy" - mówi Ulrich Klenke, Chief Brand Officer Deutsche Telekom. „Nasza globalna strategia marki działa naprawdę dobrze, a poczynione inwestycje się opłacają. Idzie to w parze z naszymi sukcesami gospodarczymi i technologicznymi w Niemczech, Europie i Stanach Zjednoczonych oraz potwierdza, że Deutsche Telekom to wiodąca firma telekomunikacyjna" – dodaje Ulrich Klenke.

Zadowolenie klientów to dla Deutsche Telekom największa nagroda
“Brand Finance” znaczący wzrost wartości marki Deutsche Telekom przypisał takim aspektom, jak pozytywny rozwój gospodarczy i technologiczny. Podkreślono, że grupa kontynuuje zrównoważone inwestycje w podnoszenie jakości sieci, technologie cyfrowe i obsługę klienta. Według “Brand Finance”, doskonała jakość sieci Deutsche Telekom odgrywa decydującą rolę w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów - zarówno w Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Do tego dochodzi znacząca poprawa kluczowych wskaźników marki, takich jak innowacyjność, obsługa klienta, przyjazność dla klienta oraz stosunek jakości do ceny. To wszystko sprawia, że ocena marki Deutsche Telekom wzrosła - według autorów raportu - z 79 do 83 punktów (na 100 możliwych do uzyskania punktów).

“Brand Finance” to niezależna firma konsultingowa z Londynu, zajmującą się wyceną i analizą marek. Instytut opracowuje ranking 500 najcenniejszych marek na świecie według wartości w dolarach amerykańskich. Wartości te są obliczane na podstawie opłat licencyjnych, które firmy musiałaby zapłacić, gdyby nie były właścicielem marki. Więcej informacji o raporcie "Brand Finance Global 500" można znaleźć na stronie www.brandfinance.com.

Skuteczna strategia marki

Sukces globalnej strategii marki Deutsche Telekom i pozytywny trend potwierdzają również inne badania, takie jak "Most Valuable Global Brands", przygotowane przez Kantar BrandZ.

Zachęcamy do obejrzenia filmu "T - Connecting your world" o wartościach marki T-Mobile:

Inne artykuły

24.04.2024Mateusz Marciniak

Doświadczaj #BARDZIEJ z T-Mobile i bądź #BLIŻEJ w Magenta Experience Center

W T-Mobile Polska działamy tak, aby dawać naszym klientom jeszcze więcej najlepszych doświadczeń. Każdego dnia chcemy być #BLIŻEJ nich, aby mogli jeszcze #BARDZIEJ doświadczać mocy Magenty. Dlatego właśnie otworzyliśmy właśnie Magenta...
Czytaj więcej
16.04.2024Mateusz Marciniak

T-Mobile inspiruje do ekologicznej zmiany: oddaj swój stary telefon i dołącz do...

W obliczu obecnych wyzwań ekologicznych każdy z nas stoi przed wyborem: pozostać biernym obserwatorem czy stać się aktywnym uczestnikiem zmian. T-Mobile pokazuje, że droga do zrównoważonego rozwoju wiedzie przez świadome działania...
Czytaj więcej
16.04.2024Adrianna Maron

Przyszłość nadchodzi, wpadnij i Ty! Najlepszą imprezę studencką w Polsce...

Myślisz, że wiesz, co to dobra impreza? Udowodnimy, że ta najlepsza jest jeszcze przed Tobą! Tam, gdzie świetna zabawa, wyjątkowa muzyka i prawdziwe emocje jest też T-Mobile, po to by wspólnie budować najlepsze doświadczenia. Jako...
Czytaj więcej

Bądźmy w kontakcie

Jesteś dziennikarzem lub blogerem? Zarejestruj się, by być na bieżąco z informacjami prasowymi.

Zapisując się do newslettera zgadzasz się z Regulaminem. Otwórz pełną treść zgody. W każdym momencie możesz wycofać zgodę.