
T-Mobile z nagrodą Speedtest.net dla najszybszej sieci mobilnej w Polsce. Magentowa sieć jest także najbardziej niezawodna

11.09.2025Jakub Chajdak
Specjaliści Ookla ponownie wskazali zwycięzcę i po raz trzeci z rzędu potwierdzili, że to T-Mobile oferuje Najszybszą Sieć Mobilną w Polsce[1], a także największą niezawodność sieci mobilnej[2]. Te prestiżowe wyróżnienia to efekt analizy milionów testów przeprowadzonych przez klientów w pierwszej połowie 2025 roku.
W najnowszym rankingu wyprzedziliśmy konkurencję zarówno pod względem prędkości pobierania, która wyniosła średnio 134,96 Mbps, jak i wysyłania na poziomie 14,93 Mbps. T-Mobile okazał się także najlepszy w zestawieniu Consistency Score, co oznacza, że oferujemy klientom stabilniejszą i bardziej niezawodną sieć, a także powtarzalną jakość, niezbędną do korzystania z najnowszych usług. Nagrody Ookla potwierdzają, że inwestycje w infrastrukturę, technologie i rozwój sieci 5G Bardziej przekładają się na realną przewagę i codzienny komfort korzystania z usług T-Mobile.
Nagrody Ookla trafiły w ręce T-Mobile nie bez przyczyny. To właśnie ten operator jako pierwszy w Polsce ogłosił uruchomienie 4000 stacji 5G Bardziej działających w paśmie C, a w tej chwili liczba ta przekroczyła już 4300, a sygnał 5G Bardziej dociera już do ponad połowy populacji kraju. Dzięki nowo pozyskanym zasobom częstotliwości mogliśmy błyskawicznie zwiększyć o połowę pojemność warstwy LTE800, a także uruchomić pierwsze stacje 5G Bardziej nadające w paśmie 700 MHz – to wszystko po to, żeby z najwyższej jakości usług mogli skorzystać nie tylko mieszkańcy dużych miast, ale także mniejszych miejscowości.
To jednak nie wszystko. Żeby zapewnić klientom najwyższą jakość usług T-Mobile korzysta z autorskiego wskaźnika CXI (Customer Experience Index), który tworzony jest w oparciu o dziesiątki czynników zbieranych w całej sieci 24 godziny na dobę, analizowanych następnie z wykorzystaniem narzędzi Big Data. Dzięki temu możemy diagnozować potencjalne problemy w momencie, w którym zaczynają się pojawiać i większość z nich usunąć, zanim użytkownicy naszej sieci odczują jakiekolwiek pogorszenie jakości. Pozwala nam to dostarczyć klientom nie tylko najlepszą sieć, ale też upewnić się, że to ich realne potrzeby – a nie syntetyczne wskaźniki – znajdują się w centrum wszystkich naszych działań.
Również klienci doceniają nasze starania i najwyższą jakość usług – w drugim kwartale 2025 roku baza klientów T-Mobile Polska przekroczyła 13,2 miliona, a liczba nowych użytkowników wzrosła o 564 tysiące względem analogicznego okresu poprzedniego roku.
Metodologia Ookla
Nagrody zostały przyznane na podstawie analizy milionów testów prędkości przeprowadzonych przez użytkowników aplikacji Speedtest.net w pierwszej połowie 2025 roku. Pod uwagę brano prędkość pobierania i wysyłania danych, jak również stabilność tej prędkości i opóźnienia.
[1] Na podstawie danych Ookla® Speedtest Intelligence® za I półrocze 2025 r. Wszelkie prawa zastrzeżone.
[2] Na podstawie analizy danych Speedtest Intelligence® dla wskaźnika Mobile Consistency Score mierzącego spójność i dostępność prędkości transmisji danych w Polsce za 1 półrocze 2025 r., przeprowadzonej przez firmę Ookla®. Znaki towarowe Ookla® użyte na podstawie licencji i przedrukowane za zgodą firmy. Szczegóły na www.t-mobile.pl.
Nagrody Ookla trafiły w ręce T-Mobile nie bez przyczyny. To właśnie ten operator jako pierwszy w Polsce ogłosił uruchomienie 4000 stacji 5G Bardziej działających w paśmie C, a w tej chwili liczba ta przekroczyła już 4300, a sygnał 5G Bardziej dociera już do ponad połowy populacji kraju. Dzięki nowo pozyskanym zasobom częstotliwości mogliśmy błyskawicznie zwiększyć o połowę pojemność warstwy LTE800, a także uruchomić pierwsze stacje 5G Bardziej nadające w paśmie 700 MHz – to wszystko po to, żeby z najwyższej jakości usług mogli skorzystać nie tylko mieszkańcy dużych miast, ale także mniejszych miejscowości.
To jednak nie wszystko. Żeby zapewnić klientom najwyższą jakość usług T-Mobile korzysta z autorskiego wskaźnika CXI (Customer Experience Index), który tworzony jest w oparciu o dziesiątki czynników zbieranych w całej sieci 24 godziny na dobę, analizowanych następnie z wykorzystaniem narzędzi Big Data. Dzięki temu możemy diagnozować potencjalne problemy w momencie, w którym zaczynają się pojawiać i większość z nich usunąć, zanim użytkownicy naszej sieci odczują jakiekolwiek pogorszenie jakości. Pozwala nam to dostarczyć klientom nie tylko najlepszą sieć, ale też upewnić się, że to ich realne potrzeby – a nie syntetyczne wskaźniki – znajdują się w centrum wszystkich naszych działań.
Również klienci doceniają nasze starania i najwyższą jakość usług – w drugim kwartale 2025 roku baza klientów T-Mobile Polska przekroczyła 13,2 miliona, a liczba nowych użytkowników wzrosła o 564 tysiące względem analogicznego okresu poprzedniego roku.
Metodologia Ookla
Nagrody zostały przyznane na podstawie analizy milionów testów prędkości przeprowadzonych przez użytkowników aplikacji Speedtest.net w pierwszej połowie 2025 roku. Pod uwagę brano prędkość pobierania i wysyłania danych, jak również stabilność tej prędkości i opóźnienia.
[1] Na podstawie danych Ookla® Speedtest Intelligence® za I półrocze 2025 r. Wszelkie prawa zastrzeżone.
[2] Na podstawie analizy danych Speedtest Intelligence® dla wskaźnika Mobile Consistency Score mierzącego spójność i dostępność prędkości transmisji danych w Polsce za 1 półrocze 2025 r., przeprowadzonej przez firmę Ookla®. Znaki towarowe Ookla® użyte na podstawie licencji i przedrukowane za zgodą firmy. Szczegóły na www.t-mobile.pl.
Inne artykuły

11.09.2025Jakub Chajdak
T-Mobile z nagrodą Speedtest.net dla najszybszej sieci mobilnej w Polsce....
