Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!

18.09.2025Filip Żyro
Dokładnie 146 zgłoszeń, tygodnie wczytywania się w nadesłane treści i w końcu gorące obrady Jury składającego się z 10 przedstawicieli i przedstawicielek najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce – zainteresowanie konkursem Voice Impact Award oraz emocje z nim związane przerosły nasze oczekiwania! Wczoraj miało miejsce długo wyczekiwane zwieńczenie konkursu –gala finałowa, podczas której poznaliśmy nazwiska laureatów dwóch kategorii konkursowych. Oto i oni!
Od momentu powstania pomysłu na konkurs Voice Impact Award przyświecała nam w T-Mobile jedna myśl: razem możemy więcej, bo wierzymy, że media – podobnie jak nasza sieć – powinny łączyć ludzi, a nie dzielić. Dlatego właśnie chcieliśmy zaprosić dziennikarzy i studentów do poszukiwania historii, które łamią schematy i budują mosty porozumienia w nierzadko spolaryzowanym świecie. Chcieliśmy, by Voice Impact Award zapewniał przestrzeń, w której głośno wybrzmią opowieści o empatii, zrozumieniu i współpracy, które będą mocno rezonować w debacie publicznej oraz staną się podstawą dialogu ponad podziałami.

Ogromne zainteresowanie i tygodnie prac Jury – znamy laureatów!
By wybrać treści, które w najciekawszy sposób przedstawiają tematy ważne społecznie, do współpracy zaproszeni zostali ci, którzy o wielkiej mocy jakościowego dziennikarstwa wiedzą najwięcej – eksperci z Uniwersytetu Warszawskiego oraz redaktorki i redaktorzy naczelni dziesięciu najbardziej opiniotwórczych tytułów w Polsce. Przedsięwzięcie angażujące przedstawicieli różnorodnych mediów miało wymiary prestiżowe, ale i symboliczny, pokazujący jak konstruktywna rozmowa pomaga wypracować wspólne decyzje i porozumienie. A wybór przed którym stanęło Jury nie był łatwy – do konkursu zgłoszonych zostało aż 146 prac, z których każda była jednak odważna, niesztampowa i szczera w ukazaniu wybranego tematu, a także, co najważniejsze, wskazywała, jak wielką zaletą jest różnorodność perspektyw.

Każdego dnia jako T-Mobile budujemy sieć, która łączy miliony osób w Polsce. Poprzez projekt Voice Impact Award chcieliśmy pójść jednak o krok dalej i stworzyć platformę do mówienia o zjawiskach na które często w głównych nurtach narracji brakuje miejsca. Imponująca liczba zgłoszeń pokazuje zróżnicowane perspektywy i poruszane tematy ważne społecznie – motywuje do nawiązania dialogu i rozmów – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i ESG T-Mobile Polska.  – Zaangażowanie w projekt kluczowych redakcji w kraju tylko udowadnia, jak bardzo potrzebne i cenione jest wartościowe, zaangażowane dziennikarstwo, które buduje porozumienie oraz obala bariery międzyludzkiedodaje.

Podczas wczorajszej gali wręczenia nagród, po kilku tygodniach debat Jury w końcu poznaliśmy laureatów! W kategorii studenckiej, stworzonej, by dać głos tym, którzy już za chwilę stawiać będą pierwsze kroki na profesjonalnej scenie dziennikarskiej, przyznano trzy wyróżnienia:
  • Aleksandrze Trendak za materiał pod tytułem „Pląs pokoleń. Jak tańce pod gołym niebem łączą młodych i starszych”
  • Zofii Witczak za artykuł „Ukraina jest kobietą. Historia Fundacji Czerwony Mak”
  • Kaprowi Koźlukowi za artykuł „Tak, możemy robić naukę w Polsce”
Wszyscy wyróżnieni otrzymają nagrody rzeczowe w postaci iPada Pro 11 oraz roczną subskrypcję Perplexity Pro.

Z kolei w kategorii profesjonalnej, skierowanej do aktywnych dziennikarzy, nagrody przyznano następującym uczestnikom:
  • drugie miejsce oraz nagrodę wysokości 20 tysięcy złotych Jury przyznało Aleksandrze Wiśniewskiej za materiał pt. „Tama wstydu”,
  • trzecie miejsce, ex aequo zajęły Magdalena Frindt za tekst „Książkowa Ciąża” oraz
  • Katarzyna Gruchot za felieton „Opowiedz mi swoją historię, a zrozumiesz moją” – każda z laureatek otrzymała nagrodę wysokości 10 tysięcy złotych.
Zwycięskie teksty pokazały świeże spojrzenie na tematy społeczne, ogromną pasję i wrażliwość, a także chęć tworzenia dziennikarstwa, które realnie zmienia świat. Jury nie było jednak w stanie wskazać treści zdecydowanie najlepszej, zasługującej na główne wyróżnienie. Zamiast tego T-Mobile podjęło więc decyzję o przekazaniu równowartości nagrody pieniężnej za pierwsze miejsce na cele charytatywne. Beneficjentem została Fundacja TV Puls „Pod Dębem” – wieloletni partner marki, który pomaga przełamywać bariery komunikacyjne i technologiczne wśród seniorów we współpracy z którym realizowany jest m.in. projekt „Sieć Pokoleń”. Podczas Gali fundację reprezentowała jej Dyrektorka Zarządzająca – Marta Komańska.

Projekt Voice Impact Award został zrealizowany we współpracy z ekspertami Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz przedstawicielami 10 największych redakcji informacyjnych w Polsce. Teraz to właśnie one: od Dziennik Gazeta Prawna, przez Forbes, Gazetę Wyborczą, Newsweek, Onet, Polityka, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, Wp.pl aż po XYZ.pl – opublikują zwycięskie teksty. Dzięki temu głosy laureatów zabrzmią jeszcze głośniej i trafią do setek tysięcy odbiorców. To najlepszy dowód, że łącząc siły naprawdę możemy burzyć bariery.
 

Inne artykuły

Bądźmy w kontakcie

Jesteś dziennikarzem lub blogerem? Zarejestruj się, by być na bieżąco z informacjami prasowymi.

Zapisując się do newslettera zgadzasz się z Regulaminem. Otwórz pełną treść zgody. W każdym momencie możesz wycofać zgodę.