T-Mobile przybliża generacji silver podstawy obsługi smartfona – startuje kolejny cykl warsztatów oraz kurs online

1.04.2025Anna Morawiec
Nowe technologie są na wyciągnięcie ręki i każdy powinien móc z nich korzystać na równych zasadach. Jednak dla generacji silver często bariera technologiczna jest na tyle duża, że trudno im samemu ją przełamać. Dlatego dla wszystkich, którzy potrzebują wsparcia w poznawaniu digitalowej rzeczywistości, w T-Mobile – w ramach projektu społeczno-edukacyjnego  „Sieć Pokoleń” – przygotowaliśmy kolejną serię warsztatów z podstaw obsługi smartfona. Odbywają się one od 1 kwietnia w T-Mobile Magenta Experience Center. Ponadto na stronie www.siecpokolen.pl pojawił się  nowy kurs online.
Choć korzystanie z nowych technologii daje dużo możliwości, to dla seniorów często stanowi wyzwanie. Przełamanie zarówno wewnętrznej bariery, jak i nabycie odpowiednich umiejętności, wymaga zastosowania właściwych metod. Dlatego w T-Mobile już od kilku lat realizujemy kompleksowy projekt społeczno-edukacyjny „Sieć Pokoleń”, w ramach którego burzymy bariery cyfrowego wykluczenia seniorów w Polsce.

Aby wesprzeć osoby z generacji silver w oswojeniu się z nowymi technologiami, przygotowaliśmy kolejną turę warsztatów stacjonarnych dotyczących podstaw obsługi smartfonów. Podczas zajęć przeszkoleni konsultanci wprowadzają uczestników w cyfrowy świat, zaczynając od podstaw obsługi telefonu i poszczególnych funkcji urządzenia, przez dodawanie kontaktów, wysyłanie SMS-ów, korzystanie z aplikacji, robienie zdjęć i nagrywanie wideo, aż po kwestie związane z bezpieczeństwem. Ponadto przygotowany został kurs online, aby bez względu na miejsce zamieszkania, każdy mógł zdobyć cenną wiedzę z obsługi telefonów.

Łączenie ludzi z całym ich światem jest naszą misją, którą na co dzień realizujemy także w ramach strategii ESG. Dążymy do tego, aby starsze pokolenie mogło swobodnie poruszać się po cyfrowym świecie. Dlatego po sukcesie ubiegłorocznej edycji warsztatów, w której udział wzięło udział ponad 300 osób, startujemy z kolejną odsłoną. Wierzymy, że w tym roku uda nam się pomóc jeszcze większej liczbie osób, bo poza kursem stacjonarnym udostępniamy nowy kurs online. Wprowadzając małymi krokami starsze osoby w cyfrowy świat, chcemy pokazać im nie tylko pozytywną stronę technologii, ale także wzmocnić ich pewność siebie i przełamać bariery, które blokują ich w korzystaniu z nowoczesnych urządzeń – mówi Olga Wółkiewicz-Kosior, Kierowniczka Działu ESG w T-Mobile Polska.

Od 1 kwietnia ruszamy z kolejnym cyklem warsztatów „Cyfrowy świat dla każdego”. Odbywają się one we wtorki w godz. 10:00-12:00 w Warszawie w T-Mobile Magenta Experience Center w Westfield Mokotów do 6 maja (z wyjątkiem 22 kwietnia). Można się na nie zapisywać na miejscu lub przez formularz dostępny na stronie https://www.t-mobile.pl/mec. Warsztaty są bezpłatne, ale liczba miejsc jest ograniczona. Projekt realizowany jest we współpracy z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej.

Kurs dla osób zaawansowanych i szkolenie online
Już 20 maja wystartuje kurs zaawansowany – także z obsługi smartfona, ale dla osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę i poznać nowe umiejętności. Wszystkie informacje będą udostępniane na stronie Magenta Experience Center.

Zaś dla seniorów i seniorek, którzy wolą zgłębiać tajniki obsługi smartfona w domowym zaciszu, przygotowany został nowy, darmowy kurs online, prowadzony przez Konrada Koterbę, twórcę internetowego, prezentera telewizyjnego i pasjonata technologii. Tematy odcinków wideo odpowiadają zagadnieniom, które poruszane są podczas kursów na żywo. Całe szkolenie dostępne jest na stronie www.siecpokolen.pl.

Technologia, która przełamuje bariery
W T-Mobile już od kilku lat realizujemy różnorodne działania z zakresu cyfrowego włączenia, aby przełamywać bariery komunikacyjne i technologiczne w tej grupie wiekowej. Przygotowaliśmy szkolenie online (które prowadzi również Konrad Koterba) dotyczące korzystania z komputera i internetu, aby podczas pandemii, wprowadzić seniorów w cyfrowy świat. Ponadto, współpracując z Fundacją Pod Dębem, dostarczyliśmy jej podopiecznym – przebywającym w ponad 60 Domach Seniora w całej Polsce – prawie 90 laptopów, aby mogli swobodnie wyruszyć w cyfrową podróż.
Od lutego 2023 roku nasi klienci mogą korzystać ze specjalnej usługi na infolinii „8 dla seniora”. Dzięki niej seniorzy mogą otrzymać pomoc od przeszkolonych konsultantów, którzy zapewniają wsparcie dostosowane do potrzeb starszych osób – z cierpliwością, uważnością i zrozumieniem wyjaśniając wszelkie zapytania. Infolinia została wyróżniona certyfikatem „Ok Senior” i obsługuje średnio ponad 11 000 połączeń miesięcznie.

Wszystkie materiały edukacyjne i kursy stworzone w ramach kampanii „Sieć Pokoleń” dostępne są na stronie  www.siecpokolen.pl

Inne artykuły

Bądźmy w kontakcie

Jesteś dziennikarzem lub blogerem? Zarejestruj się, by być na bieżąco z informacjami prasowymi.

Zapisując się do newslettera zgadzasz się z Regulaminem. Otwórz pełną treść zgody. W każdym momencie możesz wycofać zgodę.