T‑Mobile Polska jest jednym z największych operatorów komórkowych w Polsce, obsługując ponad 11 mln Klientów. Świadczy pełen zakres usług telekomunikacyjnych dla klientów indywidualnych oraz biznesowych. Dzięki integracji z GTS Poland w 2015 r i T-Systems Polska w 2017 r., T‑Mobile Polska stał się operatorem zintegrowanym i w ramach swojego portfolio, oprócz usług mobilnych oferuje usługi stacjonarne, a także pełen pakiet produktów ICT.

T-Mobile Polska S.A. - wcześniej Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. (PTC) została założona w 1995 r. jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. 16 września 1996 roku Polska Telefonia Cyfrowa rozpoczęła działalność komercyjną pod marką Era GSM oferując usługi telefonii mobilnej w standardzie GSM dla klientów abonamentowych. W 1998 roku wprowadzona została pierwsza oferta pre-paid (Tak Tak), która w marcu 2004 roku zastąpiła oferta sprzedawana pod nową marką Heyah. Od kwietnia 2005 roku firma, jako pierwsza w Polsce, oferuje usługę transmisji danych Blue Connect. 5 czerwca 2011 roku marka Era została zastąpiona międzynarodowa marką T‑Mobile.

Współzałożycielem i obecnie jedynym właścicielem T‑Mobile Polska S.A. jest globalny koncern telekomunikacyjny – Grupa Deutsche Telekom (DT), do której należą m.in. T‑Mobile i T-Systems. Grupa zatrudnia globalnie ponad 226 tysięcy pracowników i prowadzi działalność w 50 krajach na świecie. Deutsche Telekom jest jednym z globalnych liderów na rynku zintegrowanych usług telekomunikacyjnych. Obsługuje ponad 242 mln klientów telefonii komórkowej, ponad 27 mln klientów telefonii stacjonarnej i ponad 22 mln klientów szerokopasmowego internetu stacjonarnego (więcej danych statystycznych).

T-Mobile Polska świadczy usługi mobilne z wykorzystaniem technologii LTE obejmującej swoim zasięgiem niemal 100% populacji i powierzchni Polski, a także Voice over LTE i Voice over WiFi. Od 9 czerwca 2020 roku klienci T‑Mobile mogą korzystać z sieci 5G. Dzięki 1650 stacjom bazowym zlokalizowanym w całej Polsce, technologia obejmuje swoim zasięgiem 6,3 mln osób w Polsce. Informacje o technologii 5G w T-Mobile dostępne są na stronie https://5g.t-mobile.pl. Usługi stacjonarne świadczone są z wykorzystaniem własnej i dzierżawionej sieci światłowodowej, natomiast dzięki, m.in., kilkunastu Data Center, T‑Mobile oferuje również całe spektrum usług ICT.

Najwyższą jakość usług głosowych i transmisji danych świadczonych klientom przez T‑Mobile Polska potwierdzają niezależne badania jakości sieci. W badaniu przeprowadzonym przez niezależną firmę umlaut (wcześniej P3 Communications) w maju 2020 roku T‑Mobile po raz piąty z rzędu osiągnął najwyższy wynik spośród wszystkich operatorów, uzyskując 919 punktów na 1000 możliwych i wygrywając w kategorii połączeń głosowych i internetu mobilnego we wszystkich trzech obszarach (miasta, miejscowości, drogi). Także testy konsumenckie w aplikacji Speedtest.pl pokazują, że sieć T‑Mobile oferuje bardzo wysokie średnie prędkości przesyłania danych.

T-Mobile intensywnie wspiera rozwój innowacji i młodej przedsiębiorczości. W ramach hub:raum – centrum innowacji Grupy Deutsche Telekom mającego swoje siedziby w Krakowie i Berlinie oferuje kompleksowe wsparcie dla startupów w czterech obszarach: finansowania, przestrzeni do pracy (możliwość co-workingu), doradztwa mentorów i ekspertów oraz dostępu do zasobów Deutsche Telekom (takich jak baza klientów, usługi techniczne, dostęp do infrastruktury). To jedyna platforma oferująca tak szerokie możliwości młodym przedsiębiorcom z Europy Środkowo-Wschodniej. W ramach realizowanych w hub:raum projektów rozwijane są produkty i usługi komunikacji urządzeń w sieciach IoT i NB IoT, a także w przyszłości w sieci 5G.

Dla T‑Mobile Polska od początku działalności istotny był sposób prowadzenia biznesu. Przekonanie, że silną firmę można zbudować jedynie dzięki pasji i zaangażowaniu pracowników, zaufaniu dostawców i partnerów biznesowych, jakości usług dostarczanych klientom oraz przychylności otoczenia społecznego zaowocowało tym, że dzisiaj T‑Mobile Polska reprezentuje jedną z najsilniejszych marek telekomunikacyjnych. Działania w ramach odpowiedzialnego biznesu są raportowane cyklicznie do DT. W 2020 roku T‑Mobile Polska opublikował raport społecznej odpowiedzialności biznesu podsumowując działania podjęte w 2019 roku. W elektronicznej wersji raportu wykorzystano elementy technologii virtual reality.

W latach 2013-2017, T‑Mobile był organizatorem jednej z najbardziej popularnych akcji społecznych w Polsce „T-Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami”, której celem było wsparcie dzieci niepełnosprawnych ruchowo. W ramach pięcioletniej akcji, T‑Mobile przekazał 5 mln złotych Fundacji TVN „Nie Jesteś Sam” na zakup sprzętu rehabilitacyjnego. W projekt zaangażowanych było wiele znanych i lubianych osobistości ze świata sportu i kultury, a aktywnie uczestniczyło w nim setki tysięcy Polaków.

T-Mobile angażuje się szczególnie chętnie w projekty łączące świat technologii i szeroko pojętej kultury, co bliskie jest filozofii marki. Skupiają się one wokół tzw. „digital lifestyle”. W ramach swojego projektu Electronic Beats tworzy wartościową płaszczyznę, która skupia wokół siebie publiczność zainteresowaną muzyką, kulturą i sztuką miejską. T-Mobile współtworzy także aktywnie polski rynek esportowy: objął mecenatem Ligę Akademicką (jedyną studencką ligę w kraju), ESL Mistrzostwa Polski, a w 2018 był jednym z najbardziej widocznych partnerów na Intel Extreme Masters Katowice.

W 2020 r. T‑Mobile został Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej, w tym: kadry narodowej, reprezentacji U21, młodzieżowych i kobiecych. Operator jest również partnerem serwisu „Łączy nas piłka”, gdzie publikowane są najważniejsze informacje dotyczące rozgrywek naszych drużyn narodowych.

W najbliższym czasie planowane jest połączenie spółek T‑Mobile Polska S.A. i Tele Haus Polska sp. z o.o. W zamieszczonym w dniu 28.10.2020r. planie połączenia zawarte są szczegóły transakcji.

Polski English
T-Mobile Polska